KudoZ home » English to Polish » Internet, e-Commerce

security paranoid

Polish translation: obsesyjnie przeczulony na punkcie bezpieczenstwa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:security paranoid
Polish translation:obsesyjnie przeczulony na punkcie bezpieczenstwa
Entered by: Alicja Weikop

12:35 Feb 24, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce
English term or phrase: security paranoid
Jak powiedzielibyscie ze ktos jest 'security paranoid' ?

panicznie obawia sie o bezpieczenstwo (np. w sieci)
Alicja Weikop
United Kingdom
obsesyjnie bojący(a) się o bezpieczeństwo
Explanation:
w sieci, traksakcji sieciowych itp...

żyjący w panicznych strachu o bezpieczeństwo paranoicznie (panicznie) obawiający sie o bezpieczeństwo ctc,,
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3obsesyjnie bojący(a) się o bezpieczeństwo
Maciej Andrzejczak
5panicznie boi się o bezpieczeństwo
Mariusz Stepien
5Ma obsesje na punkcie bezpieczenstwa
Marimba
4 +1mieć niezdrową obsesję na punkcie zabezpieczeń internetowych
*eva*
4cierpi na manię prześladowczą na pukcie bezpieczeństwa
Andrzej Lejman
2paranoik bezpieczenstwamrall
3 -1jest maniakiem bezpieczeńswa / szaleje na punkcie bezpieczeństwaRobert Zawadzki


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
obsesyjnie bojący(a) się o bezpieczeństwo


Explanation:
w sieci, traksakcji sieciowych itp...

żyjący w panicznych strachu o bezpieczeństwo paranoicznie (panicznie) obawiający sie o bezpieczeństwo ctc,,

Maciej Andrzejczak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Wargan: coś w tym typie :-) (aż by się chciało dać świr na punkcie b.....
25 mins

agree  barwin
2 hrs

agree  Michał Wiśniewski: Twoje 'przeczulony' z notki jest dobre
7 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
jest maniakiem bezpieczeńswa / szaleje na punkcie bezpieczeństwa


Explanation:
To chyba trzeba trochę nieformalnie

Robert Zawadzki
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maciej Andrzejczak: być maniakiem czegoś i szaleć na punkcie czegoś ma dla mnie wydźwięk pozytywny, a tu taczej nie jest to przedstawione w świetle pozytywnym; poza tym nie ma takich kolokacji...
3 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cierpi na manię prześladowczą na pukcie bezpieczeństwa


Explanation:
Mój znajomy na admina w swoim miejscu pracy mówi po prostu "schizol" ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2006-02-24 12:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

Definicja:

mania prześladowcza - chorobliwy stan psychiczny polegający na nieustannym dopatrywaniu i obawianiu się grożących niebezpieczeństw i działań urojonych wrogów

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: prawie każdy ma takiego znajomego :-). Ciezko sie z nimi zyje ;)
1 min

disagree  Maciej Andrzejczak: manioa prześladowcza to dokładne pojęcie z dziedziny psychologii (delusion of persecution)
5 mins
  -> Chyba się troszkę pogubiłeś...

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mieć niezdrową obsesję na punkcie zabezpieczeń internetowych


Explanation:
albo: chorobliwą

manię/obsesję

może tak?

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp
6 hrs
  -> dzięki!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
panicznie boi się o bezpieczeństwo


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-02-24 17:47:23 GMT)
--------------------------------------------------

lub "jest spanikowany na punkcie bezpieczeństwa"

Mariusz Stepien
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Ma obsesje na punkcie bezpieczenstwa


Explanation:
Miec obsesje to i tak juz niezdrowo, wiec wydaje mi sie, ze nie trzeba juz dodawac do tej obsesji zadnych przymiotnikow. :)

Marimba
Russian Federation
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
paranoik bezpieczenstwa


Explanation:
Troche dziwnie to brzmi, ale tak to widze

moze lepiej: paranoik wzgledem bezpieczenstwa

mrall
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish