KudoZ home » English to Polish » Internet, e-Commerce

spam

Polish translation: spam


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spam
Polish translation:spam
Entered by: maciejm

15:16 Dec 29, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce / Internet
English term or phrase: spam
our domain does not send spam
Anna Kaczor
spam
Explanation:
Można w nawiasie dodać słówko wyjaśnienia.
M.

Definicja
Elektroniczna wiadomość jest spamem, JEŻELI

(1) treść i kontekst wiadomości są niezależne od tożsamości odbiorcy, ponieważ ta sama treść może być skierowana do wielu innych potencjalnych odbiorców,
ORAZ
(2) jej odbiorca nie wyraził uprzedniej, możliwej do weryfikacji, zamierzonej, wyraźnej i zawsze odwoływalnej zgody na otrzymanie tej wiadomości,
ORAZ
(3) treść wiadomości daje odbiorcy podstawę do przypuszczeń, iż nadawca wskutek jej wysłania może odnieść korzyści nieproporcjonalne w stosunku do korzyści odbiorcy wynikających z jej odebrania.

Uwagi
Trywialne lub zautomatyzowane metody personifikacji treści, takie jak "Szanowny Panie Jones, zauważyliśmy że jest Pan właścicielem domeny JONES.COM ..." w żadnym wypadku nie czynią wiadomości zależną od tożsamości jej odbiorcy.
Zaniedbanie zaznaczenia opcji typu "proszę nie przesyłać mi mailem treści reklamowych/marketingowych" w trakcie wypełniania formularza na stronie WWW w żadnym razie nie oznacza wyraźnej zgody na otrzymywanie takich treści. Jedynie w wypadku gdy domyślną opcją jest "nie-wysyłanie żadnych maili", zaznaczenie przez użytkownika ewentualnej zgody na taką wysyłkę ORAZ gdy sens tej zgody jest jasno określony przed podjęciem jakichkolwiek działań które mogłyby zmienić wynik zaznaczenia takich opcji, można tak wyrażoną zgodę uznać za zamierzoną.
Ewentualność nienależnej korzyści jaką może odnieść nadawca w stosunku do odbiorcy oraz zależność treści wiadomości od osoby i tożsamości odbiorcy są autorytatywnie ustalane przez odbiorcę tej wiadomości i nie podlegają jakiejkolwiek dyskusji lub reinterpretacji ze strony nadawcy.
Wiadomość mailowa o charakterze innym niż osobisty zawsze w sposób nieproporcjonalny obciąża swymi kosztami odbiorcę i uważa się, iż przynosi nieproporcjonalną korzyść nadawcy, o ile odbiorca w weryfikowalny sposób nie zamówił otrzymania tej wiadomości lub z własnej woli nie zachce zaakceptować danej wiadomości w drodze wyjątku.
Wiadomość nie musi mieć treści obraźliwej lub komercyjnej aby podlegać pod definicję spamu. Treść wiadomości jest bez znaczenia, poza możliwością określenia na jej podstawie zależności od tożsamości odbiorcy, jego zgody oraz możliwych dla niego korzyści.

--------------------------------------------------------------------------------

Dodatkowe zastrzeżenia pochodzące z Definition of "spam" w/g UCEB SPAM blocking blackhole list


Wydobycie listy adresów mailowych z jakiejkolwiek publicznie dostępnej bazy danych, np. bazy whois (jak RIPE NCC, ARIN, APNIC) lub od rejestratora domen internetowych również nie sprawiają, że wiadomośc staje się zależna od tożsamości jej odbiorcy.
Listy mailingowe typu Opt-Out są nie do przyjęcia, ponieważ brak danego adresu w liście opt-out nie może być tyraktowany jak zaproszenie do wysyłanie na ten adres niezamawianych e-maili.
Jeśli wiadomość zawiera sfałszowane nagłówki sesji SMPT, może być uważana za spam niezależnie
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4spam
maciejm
5 +1spam
Magda Dziadosz
5 +1spam
Andrzej Lejman


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
spam


Explanation:
dokładnie tak

--------------------------------------------------
Note added at 2002-12-29 15:21:35 (GMT)
--------------------------------------------------

czyli niepożądana reklama w poczcie elektronicznej

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
14 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
spam


Explanation:
i tyle.

Magda Dziadosz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
14 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
spam


Explanation:
Można w nawiasie dodać słówko wyjaśnienia.
M.

Definicja
Elektroniczna wiadomość jest spamem, JEŻELI

(1) treść i kontekst wiadomości są niezależne od tożsamości odbiorcy, ponieważ ta sama treść może być skierowana do wielu innych potencjalnych odbiorców,
ORAZ
(2) jej odbiorca nie wyraził uprzedniej, możliwej do weryfikacji, zamierzonej, wyraźnej i zawsze odwoływalnej zgody na otrzymanie tej wiadomości,
ORAZ
(3) treść wiadomości daje odbiorcy podstawę do przypuszczeń, iż nadawca wskutek jej wysłania może odnieść korzyści nieproporcjonalne w stosunku do korzyści odbiorcy wynikających z jej odebrania.

Uwagi
Trywialne lub zautomatyzowane metody personifikacji treści, takie jak "Szanowny Panie Jones, zauważyliśmy że jest Pan właścicielem domeny JONES.COM ..." w żadnym wypadku nie czynią wiadomości zależną od tożsamości jej odbiorcy.
Zaniedbanie zaznaczenia opcji typu "proszę nie przesyłać mi mailem treści reklamowych/marketingowych" w trakcie wypełniania formularza na stronie WWW w żadnym razie nie oznacza wyraźnej zgody na otrzymywanie takich treści. Jedynie w wypadku gdy domyślną opcją jest "nie-wysyłanie żadnych maili", zaznaczenie przez użytkownika ewentualnej zgody na taką wysyłkę ORAZ gdy sens tej zgody jest jasno określony przed podjęciem jakichkolwiek działań które mogłyby zmienić wynik zaznaczenia takich opcji, można tak wyrażoną zgodę uznać za zamierzoną.
Ewentualność nienależnej korzyści jaką może odnieść nadawca w stosunku do odbiorcy oraz zależność treści wiadomości od osoby i tożsamości odbiorcy są autorytatywnie ustalane przez odbiorcę tej wiadomości i nie podlegają jakiejkolwiek dyskusji lub reinterpretacji ze strony nadawcy.
Wiadomość mailowa o charakterze innym niż osobisty zawsze w sposób nieproporcjonalny obciąża swymi kosztami odbiorcę i uważa się, iż przynosi nieproporcjonalną korzyść nadawcy, o ile odbiorca w weryfikowalny sposób nie zamówił otrzymania tej wiadomości lub z własnej woli nie zachce zaakceptować danej wiadomości w drodze wyjątku.
Wiadomość nie musi mieć treści obraźliwej lub komercyjnej aby podlegać pod definicję spamu. Treść wiadomości jest bez znaczenia, poza możliwością określenia na jej podstawie zależności od tożsamości odbiorcy, jego zgody oraz możliwych dla niego korzyści.

--------------------------------------------------------------------------------

Dodatkowe zastrzeżenia pochodzące z Definition of "spam" w/g UCEB SPAM blocking blackhole list


Wydobycie listy adresów mailowych z jakiejkolwiek publicznie dostępnej bazy danych, np. bazy whois (jak RIPE NCC, ARIN, APNIC) lub od rejestratora domen internetowych również nie sprawiają, że wiadomośc staje się zależna od tożsamości jej odbiorcy.
Listy mailingowe typu Opt-Out są nie do przyjęcia, ponieważ brak danego adresu w liście opt-out nie może być tyraktowany jak zaproszenie do wysyłanie na ten adres niezamawianych e-maili.
Jeśli wiadomość zawiera sfałszowane nagłówki sesji SMPT, może być uważana za spam niezależnie


    Reference: http://lukasz.kozicki.pl/spam/standard.html
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
Grading comment
Dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
13 mins
  -> Thank you

agree  Adam Zakrzewski
27 mins
  -> Thank you

agree  mónica alfonso
1 hr
  -> Thank you

agree  hadraadae
3 hrs
  -> Thank you