ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Investment / Securities

time notes

Polish translation: terminowe skrypty dłużne

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:time notes
Polish translation:terminowe skrypty dłużne
Entered by: Roman Kozierkiewicz

16:45 Mar 27, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities / Investment Fund
English term or phrase: time notes
The assets of the Company shall include:

1) all cash on hand or on deposit,
2) all bills and notes payable and accounts receivable
3) all bonds, ***time notes***, shares, stock, debenture stocks, subscription rights, warrants, options and other securities, financial instruments and similar assets owned or contracted for by the Company;

Czyżby autor miał na mysli kontrakty futures?
Kontekst: Fundusz inwestycyjny (UCITS) zarejestrowny oczywiście w Luksemburgu.
Rafal Korycinski
Poland
weksle płatne w oznaczonym dniu
Explanation:
W polskim prawie wekslowym nie występuje "weksel terminowy" (por. Prawo wekslowe i czekowe, stan prawny na dzień 24 lipca 1997r.).

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-03-28 10:25:46 GMT)
--------------------------------------------------

Mimo że Rafał wymienia nasz słownik z 1991r. specjalnie sprawdzałem w Prawie wekslowym i czekowym, aby upewnić się, czy termin "weksel terminowy" został wprowadzony przez ustawodawcę. Gdyby zastąpić "notes" szerszym pojęciem "skrypty dłużne" to wtedy możnaby ewentualnie powiedzieć "terminowe skrypty dłużne".
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
Bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4weksle płatne w oznaczonym dniuRoman Kozierkiewicz
2 +1weksle terminowerobwoj


Discussion entries: 5





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
weksle terminowe


Explanation:
tak wychodzi z kontekstu, ale to tylko propozycja

robwoj
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Zielinski
1 hr
  -> dzieki

neutral  Agnieszka Hamann: time bill to weksel terminowy. moze time note tez mozna?
2 hrs
  -> ja też nie jestem pewien

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
weksle płatne w oznaczonym dniu


Explanation:
W polskim prawie wekslowym nie występuje "weksel terminowy" (por. Prawo wekslowe i czekowe, stan prawny na dzień 24 lipca 1997r.).

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-03-28 10:25:46 GMT)
--------------------------------------------------

Mimo że Rafał wymienia nasz słownik z 1991r. specjalnie sprawdzałem w Prawie wekslowym i czekowym, aby upewnić się, czy termin "weksel terminowy" został wprowadzony przez ustawodawcę. Gdyby zastąpić "notes" szerszym pojęciem "skrypty dłużne" to wtedy możnaby ewentualnie powiedzieć "terminowe skrypty dłużne".

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 109
Grading comment
Bardzo dziękuję!
Notes to answerer
Asker: Termin "weksle terminowe" wydaje się być stosowany w literaturze, zwłaszcza w kontekście funduszy inwestycyjnych. Czy Pana zdaniem jest to zaszłość (kiedyś występowały, ale termin został wycofany) czy raczej jest to nazwa kolokwialna?