KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

hubbed network

Polish translation: sieć o topoligii gwiazdy (sieć gwiaździsta) z hubem jako elementem centralnlym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hubbed network
Polish translation:sieć o topoligii gwiazdy (sieć gwiaździsta) z hubem jako elementem centralnlym
Entered by: xxxdareks007

15:40 Aug 12, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: hubbed network
The company kept adding
technology piece by piece to a token ring network to address immediate concerns.
Now the art department is trying to use the hubbed 10MB network to transfer
multiple gigabit files.
xxxdareks007
sieć o topoligii gwiazdy (sieć gwiaździsta) z hubem jako elementem centralnlym
Explanation:
Należy wyraźnie zaznaczyć topologię, gdyż skontrastowana jest ona z siecią token ring*.
Bardzo nieprecyzyjne jest też określenie "wspólnie używana sieć lub współdzielona sieć", ponieważ to samo można powiedzieć nie tylko o sieci której elementem aktywnym jest hub, czyli "hubbed network”, ale również o sieci „switched network”, której elementem aktywnym jest switch (przełącznik) - patrz drugi link i link poniżej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Switch

* token ring - sieć transmisji danych o architekturze pierścieniowej.





--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-12 17:01:04 GMT)
--------------------------------------------------

http://pl.wikipedia.org/wiki/Hub
Selected response from:

DarekS
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sieć o topoligii gwiazdy (sieć gwiaździsta) z hubem jako elementem centralnlym
DarekS
4the same as shared network- so wspólnie używana sieć lub współdzielona sieć
Marquis


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the same as shared network- so wspólnie używana sieć lub współdzielona sieć


Explanation:
A shared network is also known as hubbed network which is connected with a hub off the web site


    Reference: http://www.javvin.com/packetdoc/SharedNetwork.html
Marquis
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sieć o topoligii gwiazdy (sieć gwiaździsta) z hubem jako elementem centralnlym


Explanation:
Należy wyraźnie zaznaczyć topologię, gdyż skontrastowana jest ona z siecią token ring*.
Bardzo nieprecyzyjne jest też określenie "wspólnie używana sieć lub współdzielona sieć", ponieważ to samo można powiedzieć nie tylko o sieci której elementem aktywnym jest hub, czyli "hubbed network”, ale również o sieci „switched network”, której elementem aktywnym jest switch (przełącznik) - patrz drugi link i link poniżej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Switch

* token ring - sieć transmisji danych o architekturze pierścieniowej.





--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-12 17:01:04 GMT)
--------------------------------------------------

http://pl.wikipedia.org/wiki/Hub


    Reference: http://sieci.abegrafika.com/topologia.html
    Reference: http://www.colasoft.com/support/installation/
DarekS
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 60
Notes to answerer
Asker: dziekuje za (jak zawsze) szczegolowe wyjasnienie:)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
14 hrs
  -> Dzięki

agree  Witold Hrycyk
19 hrs
  -> Dzięki