KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

scale-out

Polish translation: skalowanie wszerz


08:46 Sep 5, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: scale-out
Scale-Up or Scale-Out Your Database.
kgas
Poland
Polish translation:skalowanie wszerz
Explanation:
żargonowo, jak tu:
http://czytelnia.reporter.pl/rozdzialy/ws23ke.pdf#search=""s...
(str. 42)
Jak poka*emy w rozdziale 35., organizacja mo*e skalowac aplikacje serwerowe „wszerz”
(scale-out) lub „w góre” (scale-up). Skalowanie wszerz dotyczy aplikacji, które działaja
lepiej rozłoż*one na wiele serwerów, natomiast skalowanie w góre dotyczy aplikacji
działajacych lepiej po dodaniu kolejnych procesorów do jednego systemu. Do typowych
aplikacji skalowalnych wszerz nale*a usługi WWW, elektroniczne systemy przesyłania
wiadomosci, oraz serwery plików i drukowania. W takich zastosowaniach organizacje
bardziej skorzystaja na rozło*eniu funkcji serwera aplikacji na wiecej systemów Windows
Server 2003. Jednak*e aplikacje skalowane w góre, np. handel elektroniczny i aplikacje
hurtowni danych, zyskuja na przechowywaniu i przetwarzaniu danych przez jeden klaster
serwerów. Dla takich aplikacji Windows Server 2003 Datacenter Edition zapewnia
lepsza scentralizowana wydajnosc przy skalowaniu oraz dodatkowa odpornosc na błedy
i mo*liwosci przejecia funkcji w razie awarii.

Microsoft SQL Server
Skalowaniu w górę może towarzyszyć skalowanie wszerz, co pozwala obsługiwać gigantyczne ilości danych i najwyższe obciążenie transakcjami. ...
www.businessintelligence.pl/sql_6.htm


BTW skalowanie WWW o wiele bardziej efektywne jest poprzez skalowanie wszerz czyli dokladanie wiecej, nawet teoretycznie slabych maszyn, niz ...
www.man.lodz.pl/LISTY/WINNT/2004/10/1476.html

przy czym na wszelki wypadek pozostawiłbym 'scale out' przy pierwszym użyciu

HTH
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zwiększanie wydajności/możliwości (aplikacji)
bartek
4patrz niżej
Witold Hrycyk
3skalowanie wszerzMarek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zwiększanie wydajności/możliwości (aplikacji)


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/779703

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 166

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
patrz niżej


Explanation:
Patrz: http://phplens.com/phpeverywhere/?q=node/view/231
Trudno tu podać jakieś eleganckie słowo-wytrych. Może "rozbudowa przez migrację sprzętową" (scale-up) w odróżnieniu od "rozbudowy przez rozszerzanie klastra" (scale-out)?

Witold Hrycyk
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skalowanie wszerz


Explanation:
żargonowo, jak tu:
http://czytelnia.reporter.pl/rozdzialy/ws23ke.pdf#search=""s...
(str. 42)
Jak poka*emy w rozdziale 35., organizacja mo*e skalowac aplikacje serwerowe „wszerz”
(scale-out) lub „w góre” (scale-up). Skalowanie wszerz dotyczy aplikacji, które działaja
lepiej rozłoż*one na wiele serwerów, natomiast skalowanie w góre dotyczy aplikacji
działajacych lepiej po dodaniu kolejnych procesorów do jednego systemu. Do typowych
aplikacji skalowalnych wszerz nale*a usługi WWW, elektroniczne systemy przesyłania
wiadomosci, oraz serwery plików i drukowania. W takich zastosowaniach organizacje
bardziej skorzystaja na rozło*eniu funkcji serwera aplikacji na wiecej systemów Windows
Server 2003. Jednak*e aplikacje skalowane w góre, np. handel elektroniczny i aplikacje
hurtowni danych, zyskuja na przechowywaniu i przetwarzaniu danych przez jeden klaster
serwerów. Dla takich aplikacji Windows Server 2003 Datacenter Edition zapewnia
lepsza scentralizowana wydajnosc przy skalowaniu oraz dodatkowa odpornosc na błedy
i mo*liwosci przejecia funkcji w razie awarii.

Microsoft SQL Server
Skalowaniu w górę może towarzyszyć skalowanie wszerz, co pozwala obsługiwać gigantyczne ilości danych i najwyższe obciążenie transakcjami. ...
www.businessintelligence.pl/sql_6.htm


BTW skalowanie WWW o wiele bardziej efektywne jest poprzez skalowanie wszerz czyli dokladanie wiecej, nawet teoretycznie slabych maszyn, niz ...
www.man.lodz.pl/LISTY/WINNT/2004/10/1476.html

przy czym na wszelki wypadek pozostawiłbym 'scale out' przy pierwszym użyciu

HTH


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155
Grading comment
Dziękuję.