KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

website vs webpage

Polish translation: strona internetowa vs podstrona internetowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:website vs webpage
Polish translation:strona internetowa vs podstrona internetowa
Entered by: nefor

09:23 Oct 24, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Internet
English term or phrase: website vs webpage
Jakie są polskie odpowiedniki powyższych wyrazów?

Wikipedia podaje website jako stronę internetową, natomiast w przypadku webpage brakuje polskiej wersji.
Żadne z powyższych pojęć nie jest witryną, bo to jeszcze coś innego.
nefor
strona internetowa vs podstrona internetowa
Explanation:
jeśli 'webpage' występuje w kontekscie jako składowa 'website' to takie logiczne tłumaczenie można chyba zastosować

jeśli terminy te miałyby występować zamiennie to po prostu 'strona internetowa'

'strona sieci Web' to faktycznie zatwierdzone tłumaczenie MS, ale ta 'sieć Web' to dość sztuczny twór i jakoś ciężko się do tego przekonać...
Selected response from:

BUGAL
Poland
Grading comment
Dzięki! Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4strona internetowa vs podstrona internetowa
BUGAL
4witryna internetowa a strona internetowa
Adam Lankamer


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
witryna internetowa a strona internetowa


Explanation:
choć wg wytycznych Microsoftu
witryna sieci Web i strona sieci Web


Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 248

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strona internetowa vs podstrona internetowa


Explanation:
jeśli 'webpage' występuje w kontekscie jako składowa 'website' to takie logiczne tłumaczenie można chyba zastosować

jeśli terminy te miałyby występować zamiennie to po prostu 'strona internetowa'

'strona sieci Web' to faktycznie zatwierdzone tłumaczenie MS, ale ta 'sieć Web' to dość sztuczny twór i jakoś ciężko się do tego przekonać...

BUGAL
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki! Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.