KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

operational system

Polish translation: informatyczny system prowadzenia działalności


19:53 Oct 23, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: operational system
Operational System
An information system designed and optimized for day-to-day business needs, often structured around events, business processes, or business activities
Katarzyna Landsberg-Polubok
Polish translation:informatyczny system prowadzenia działalności
Explanation:
tak naprawdę to powinno się nazywać zintegrowany system informatyczny

ale ponieważ tak tego nie nazwali to proponuję jak wyżej

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3informatyczny system prowadzenia działalnościMarek Daroszewski (MrMarDar)
4(informatyczny) system obsługi
Jerzy Matwiejczuk
3system operacyjny
IwonaASzymaniak


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
informatyczny system prowadzenia działalności


Explanation:
tak naprawdę to powinno się nazywać zintegrowany system informatyczny

ale ponieważ tak tego nie nazwali to proponuję jak wyżej



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: informatyczny system zarządzania (przedsiębiorstwem) ?
18 mins
  -> tyż piknie

agree  Miroslawa Jodlowiec
33 mins
  -> dzięki

agree  Stanislaw Czech, MCIL: przynajmniej nie myli się z Windowsem czy Linuksem
54 mins
  -> dzięki

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
system operacyjny


Explanation:
Dlaczego nie? Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at   29 min (2007-10-23 20:23:05 GMT)
--------------------------------------------------

Ja rozumiem, że ten termin może wprowadzać w błąd, bo używa się go w informatyce
może być dłuższy termin
system zarządzania operacyjnego lub system zarządzania/ kierowania operacjami/ działaniami
Termin zaproponowany przez Marka wydaje mi się nadto ogólny. :-)

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  M.A.B.: Wątpię...System operacyjny to operating system, a oprócz tego ten opis się niezbyt zgadza...
14 mins
  -> ja to wiem, ale dlaczego nie mielibyśmy przenieść określenia używanego w zarządzaniu; mowimy przecież o zarządzaniu operacyjnym tłumacząc operations management, a nie operating management

neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): nie za bardzo - system operacyjny (operating system) to Linux, Windows, Solaris, Unix, itp. // zgodzę się na system zarządzania operacyjnego, ale nie na system operacyjny :-)
14 mins
  -> ja to wiem, ale dlaczego nie mielibyśmy przenieść określenia używanego w zarządzaniu; mowimy przecież o zarządzaniu operacyjnym tłumacząc operations management, a nie operating management

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(informatyczny) system obsługi


Explanation:
YAP

Jerzy Matwiejczuk
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1120