KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

availability

Polish translation: dostępność


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:availability
Polish translation:dostępność
Entered by: Wit

22:35 Nov 9, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: availability
The server delivers a combination of performance, availability and configuration flexibility that make it ideal for a variety of third-generation, affordable, ultra-slim-line (2U) full-featured rack system ideal for multi-server rack environments.
Stanislaw Kulikowski
Poland
dostępność
Explanation:
bez "operacyjna", bo chociaż istotnie ładniej by brzmiało, to używa się niemal wyłącznie "dostępność"
chodzi w tym wszystkim o pewność, że serwer działa (a zatem, że jest dostęp do uruchomionej na nim aplikacji, bazy danych etc.)

... zaznacz, zamknięta w obudowie o wysokości 1U, wysoka dostępność i moc obliczeniowa odpowiednia do takich zastosowań, jak instalacje internetowe lub centra ...
www.hp.com.pl/podkatalog/448

Sun Microsystems Poland - Pamięci Masowe
... 13:05 - 13:30, Zarządzanie pamięcią masową i wysoka dostępność - VERITAS Piotr Nogaś, Veritas Software Poland Informacje o firmie Veritas, zarządzanie ...
pl.sun.com/storedge/konferencja/

Materiały do wykładu z przedmiotu "Zarządzanie systemami komputerowymi
i wysoka dostępność" - poprzednia wersja (ograniczony dostep). ...
www.icsr.agh.edu.pl/~kito/



Selected response from:

Wit
Grading comment
Dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5dostępność
Wit
5niezawodnośćLuke2010
4 -1uzytecznosc
Miroslawa Jodlowiec
3 -1gotowość operacyjna
Maciej Andrzejczak


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
gotowość operacyjna


Explanation:
albo dostępność wzg.dyspozycyjność

Maciej Andrzejczak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: zdecydowanie nie gotowość
10 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
uzytecznosc


Explanation:
polaczenie wydajnosci i uzytecznosci

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: Po raz kolejny sugeruję....
10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
dostępność


Explanation:
bez "operacyjna", bo chociaż istotnie ładniej by brzmiało, to używa się niemal wyłącznie "dostępność"
chodzi w tym wszystkim o pewność, że serwer działa (a zatem, że jest dostęp do uruchomionej na nim aplikacji, bazy danych etc.)

... zaznacz, zamknięta w obudowie o wysokości 1U, wysoka dostępność i moc obliczeniowa odpowiednia do takich zastosowań, jak instalacje internetowe lub centra ...
www.hp.com.pl/podkatalog/448

Sun Microsystems Poland - Pamięci Masowe
... 13:05 - 13:30, Zarządzanie pamięcią masową i wysoka dostępność - VERITAS Piotr Nogaś, Veritas Software Poland Informacje o firmie Veritas, zarządzanie ...
pl.sun.com/storedge/konferencja/

Materiały do wykładu z przedmiotu "Zarządzanie systemami komputerowymi
i wysoka dostępność" - poprzednia wersja (ograniczony dostep). ...
www.icsr.agh.edu.pl/~kito/





Wit
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dziekuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Niedbala
7 hrs

agree  Witold Raczynski
8 hrs

agree  Andrzej Lejman: jawohl
8 hrs

agree  Dorota Cooper
9 hrs

agree  jamajka: :)
3 days5 hrs
  -> DZIĘKUJĘ wszystkim hurtowo :))

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
niezawodność


Explanation:
Sądzę, że chodzi o to że serwer nie "pada" często, przez co jest zawsze dostępny, czyli bezawaryjny.

Luke2010
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: to reliability zwyczajowo
2 hrs