KudoZ home » English to Polish » Journalism

gimbal

Polish translation: przegub Cardana


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gimbal
Polish translation:przegub Cardana
Entered by: Magdalena Duda-Klimaszewska

17:45 Mar 27, 2004
English to Polish translations [PRO]
Journalism
English term or phrase: gimbal
a crude gimbal
gwen0
kardan / przegub Cardana
Explanation:
Czy w zwi±zku z kategori± pytania "crude gimbal" jest jak±¶ przeno¶ni±? Moja propozycja jest raczej stricte techniczna.

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2004-03-27 18:35:42 GMT)
--------------------------------------------------

wg Słownika Nauk-Techn. WNT: gimballed = zawieszony kardanowo; gimbals = zawieszenie przegubowe pier¶cieniowe, zawieszenie kardanowe (np. żyroskopu)
Selected response from:

Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1kardan / przegub Cardana
Magdalena Duda-Klimaszewska
3prymitywny pierścień / rama żyroskopu
bartek


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kardan / przegub Cardana


Explanation:
Czy w zwi±zku z kategori± pytania "crude gimbal" jest jak±¶ przeno¶ni±? Moja propozycja jest raczej stricte techniczna.

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2004-03-27 18:35:42 GMT)
--------------------------------------------------

wg Słownika Nauk-Techn. WNT: gimballed = zawieszony kardanowo; gimbals = zawieszenie przegubowe pier¶cieniowe, zawieszenie kardanowe (np. żyroskopu)


    Reference: http://www.erco.com/en_index.htm?http://www.erco.com/product...
    Reference: http://www.slownik-online.pl/kopalinski/5408FCD2AD8A7929C125...
Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
2 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prymitywny pierścień / rama żyroskopu


Explanation:
Chyba, że w tekście jest błąd
Gdyż albowiem "żyroskop" to "gimbalS" - do sprawdzenia

Gimbal
A mechanical frame for a gyroscope or power unit, usually with two perpendicular axes of rotation.

http://www.geocities.com/jpadfield13/terms.html

Gimale w pojedynkę można zobaczyć pod
http://education.yahoo.com/reference/dictionary/illus/gimbal...


bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 47