KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

scheme of arrangement

Polish translation: wstępne porozumienie z wierzycielami / plan porozumienia (układowego)/


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scheme of arrangement
Polish translation:wstępne porozumienie z wierzycielami / plan porozumienia (układowego)/
Entered by: Irena Daniluk

06:44 Feb 9, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: scheme of arrangement
the other party becomes subject to a voluntary arrangement, ___scheme of arrangement____ or composition with or for the benefit of creditors generally (other than where such arrangement, __scheme__ or composition is entered into whilst solvent) becomes unable to pay its debts, has a receiver manager administrator or administrative receiver.....
Irena Daniluk
Poland
plan porozumienia (układowego)
Explanation:
słowo scheme wskazuje, że to plan, projekt - stąd p. Kozierkiewicz był najbliżej, ale terminologicznie zwykle mówi się o porozumieniu, nie o umowie; tak też tłumaczą w dokumentach unijnych


The court decides which claims are admissible and in the same decree, provides for the holding of a meeting of creditors. Both the bankrupt and the creditors may attend the meeting and the bankrupt presents a scheme of arrangement known as composition.

i w języku Reja:
Sąd podejmuje decyzję o dopuszczalności wierzytelności i w ramach tego samego orzeczenia postanawia o przeprowadzeniu zgromadzenia wierzycieli. W zgromadzeniu może uczestniczyć zarówno upadły dłużnik jak i wierzyciele, upadły dłużnik przedstawia plan porozumienia zwanego porozumieniem układowym.

HTH
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3plan porozumienia (układowego)Marek Daroszewski (MrMarDar)
4 +3układ/porozumienie z wierzycielami
Adam Lankamer
4projekt umowyRoman Kozierkiewicz


Discussion entries: 5





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
projekt umowy


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 724

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  inmb: nie w tym przypadku /// chyba, że "z wierzycielami" (wtedy "agree")
1 hr

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
układ/porozumienie z wierzycielami


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3420
Notes to answerer
Asker: też tak sądzę... ale jaka jest różnica w takim razie miedzy voluntary agreement, composition a scheme of arrangement właśnie? wszystkie znaczą to samo, z tego wynika... czy tu 'scheme' można traktować jako 'projekt porozumienia'?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarzyna Landsberg-Polubok
23 mins

agree  inmb
1 hr

agree  yastee
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
plan porozumienia (układowego)


Explanation:
słowo scheme wskazuje, że to plan, projekt - stąd p. Kozierkiewicz był najbliżej, ale terminologicznie zwykle mówi się o porozumieniu, nie o umowie; tak też tłumaczą w dokumentach unijnych


The court decides which claims are admissible and in the same decree, provides for the holding of a meeting of creditors. Both the bankrupt and the creditors may attend the meeting and the bankrupt presents a scheme of arrangement known as composition.

i w języku Reja:
Sąd podejmuje decyzję o dopuszczalności wierzytelności i w ramach tego samego orzeczenia postanawia o przeprowadzeniu zgromadzenia wierzycieli. W zgromadzeniu może uczestniczyć zarówno upadły dłużnik jak i wierzyciele, upadły dłużnik przedstawia plan porozumienia zwanego porozumieniem układowym.

HTH


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 514

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: jak najbardziej; i "plan" i "porozumienie"
40 mins
  -> dzieki

agree  yastee
1 hr
  -> dzięki

agree  Roman Kozierkiewicz: Dziękuję za komentarz do "agreement"
3 hrs
  -> ;-)