KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

compensated damages

Polish translation: kara umowana


14:03 Feb 19, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: compensated damages
"In the event any of the Parties failed to execute the Final ...Agreement upon the request of the other Party, the failing Party shall be obliged to pay compensated damages to the other Party for such failure in the amount of ...None of the Parties shall have the right to claim further damages exceeding the amount of the compensated damages from the other Party.

Po prostu "odszkodowanie" czy jakiś określony jego rodzaj...?
pieprz
Polish translation:kara umowana
Explanation:
jeśli już to powinno być 'compensation damages' - ktoś się kropnął

ale tutaj mam wrażenie, że chodzi o liquidated damages (qv.) czyli o karę umowną - standardowy zapis we wszelkich umowach - zwłaszcza, że jest to należne w przypadku gdy druga strona na żądanie pierwszej odstąpi od zawarcia umowy ostatecznej (taki podajesz kontekst). Zadośćuczynienie / odszkodowanie wymaga powstania szkody, a z podanego kontekstu nie widać tejże.

śjeśli już to powinno być 'compensation damages' - ktoś się kropnął

ale tutaj mam wrażenie, że chodzi o liquidated damages (qv.) czyli o karę umowną - standardowy zapis we wszelkich umowach - zwłaszcza, że jest to należne w przypadku gdy druga strona na żądanie pierwszej odstąpi od zawarcia umowy ostatecznej (taki podajesz kontekst). Zadośćuczynienie / odszkodowanie wymaga powstania szkody, a z podanego kontekstu nie widać tejże.

średnia pewność, bo IMHO rzeczony termin praktycznie nie występuje w literaturze stricte anglosaskiej

HTH
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3kara umowanaMarek Daroszewski (MrMarDar)
4zadośćuczynienie za szkody/odszkodowanie
Adam Lankamer


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zadośćuczynienie za szkody/odszkodowanie


Explanation:
imho

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3420

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
kara umowana


Explanation:
jeśli już to powinno być 'compensation damages' - ktoś się kropnął

ale tutaj mam wrażenie, że chodzi o liquidated damages (qv.) czyli o karę umowną - standardowy zapis we wszelkich umowach - zwłaszcza, że jest to należne w przypadku gdy druga strona na żądanie pierwszej odstąpi od zawarcia umowy ostatecznej (taki podajesz kontekst). Zadośćuczynienie / odszkodowanie wymaga powstania szkody, a z podanego kontekstu nie widać tejże.

śjeśli już to powinno być 'compensation damages' - ktoś się kropnął

ale tutaj mam wrażenie, że chodzi o liquidated damages (qv.) czyli o karę umowną - standardowy zapis we wszelkich umowach - zwłaszcza, że jest to należne w przypadku gdy druga strona na żądanie pierwszej odstąpi od zawarcia umowy ostatecznej (taki podajesz kontekst). Zadośćuczynienie / odszkodowanie wymaga powstania szkody, a z podanego kontekstu nie widać tejże.

średnia pewność, bo IMHO rzeczony termin praktycznie nie występuje w literaturze stricte anglosaskiej

HTH


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 514
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Rączka
2 hrs
  -> dzięki

agree  yastee: agree tym bardziej, że wypłata kary umownej wyklucza dochodzenie odszkodowania w wyższej wysokości
4 hrs
  -> dzięki

agree  Roman Kozierkiewicz
15 hrs
  -> dzięki