KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

manager

Polish translation: zarządca


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:manager
Polish translation:zarządca
Entered by: robwoj

09:43 Mar 21, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: manager
Fragment umowy definiujący sytuacje, w których jedna ze stron może wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia:

"the other Party becomes insolvent or has a receiver or manager appointed to the whole or any part of its business"

Kim w tym zdaniu jest "manager"?
Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
zarządca
Explanation:
pewnie komisaryczny
Selected response from:

robwoj
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3zarządcarobwoj
4zarządca , kurator masy upadłościIwona Ignaczak
3zarząd przymusowy, zarządca sądowyyastee


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
zarządca


Explanation:
pewnie komisaryczny

robwoj
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 118
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anita Myszk
1 hr
  -> dzięki

agree  inmb
1 hr
  -> dzięki

agree  Marian Krzymiński: oczywiście, pozdrawiam
9 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zarządca , kurator masy upadłości


Explanation:
RECEIVER Law. a person appointed by a court to manage the affairs of a bankrupt business or person or to care for property in litigation.- ZARZąDCA (KURATOR) masy upadlości

w słowniku Webster's Third New International Dictionary , slowo manager jest synonimem słowa receiver

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-21 12:17:49 GMT)
--------------------------------------------------

Syndyk---- powoływany jest w przypadku ogłoszenia upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika. W przypadku ogłoszenia upadłości z możliwością zawarcia układu, powołuje się zarządcę lub nadzorcę sądowego.

Iwona Ignaczak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zarząd przymusowy, zarządca sądowy


Explanation:
czyli tak naprawdę komisaryczny - w odróżnieniu od zarządcy dobrowolnego

yastee
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 128