KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

incorporated

Polish translation: utworzona


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:incorporated
Polish translation:utworzona
Entered by: Alina Mroczek

21:11 Apr 1, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: incorporated
The trade is possible throug the use of principal-agent structure. Here there is a xx company incorporated by yyy company that will take care of the handling of the sales , yyy company acts as an agent for his principal the xx company.
Alina Mroczek
utworzona
Explanation:
Trochę mało kontekstu, ale mam wrażenie, że chodzi o to że spółka XXX została utworzona przez spółkę YYY jako wyspecjalizowana jednostka dla celów prowadzenia/zarządzania sprzedażą
Selected response from:

Wojciech Wołoszyk
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zawiązanapidzej
3 +2utworzona
Wojciech Wołoszyk
4założonachouache
4 -1wcielona/wchłonięta
Marian Krzymiński


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
wcielona/wchłonięta


Explanation:
IMHO

Marian Krzymiński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Wojciech Wołoszyk: nie wydaje mi się... "incorporated" w kontekście spółek w takim znaczeniu by nie użyto
3 mins
  -> tak dziękuję!

neutral  inmb: merged / acquired / taken over itp /// "incorporate" to raczej utworzyć / założyć / zarejestrować
17 mins
  -> jasne!

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
utworzona


Explanation:
Trochę mało kontekstu, ale mam wrażenie, że chodzi o to że spółka XXX została utworzona przez spółkę YYY jako wyspecjalizowana jednostka dla celów prowadzenia/zarządzania sprzedażą

Wojciech Wołoszyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 374
Grading comment
Dziękuję bardzo!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: masz rację, że raczej "utworzona" jak w KSH
4 mins
  -> thx :)

agree  Marian Krzymiński
1 hr
  -> thx :)

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
założona


Explanation:
po prostu

chouache
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zawiązana


Explanation:
Art. 316. § 1. Zarząd zgłasza zawiązanie spółki do sądu rejestrowego właściwego ze względu na siedzibę spółki w celu wpisania spółki do rejestru.
też wg KSH


    Reference: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/1037.htm
pidzej
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 91

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: agree, but ... (uwagi w notes to asker)
9 hrs