KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

origination costs

Polish translation: koszty organizacji (przedsięwzięcia wydawniczego)


13:07 Jul 2, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / contract
English term or phrase: origination costs
Save as aforesaid neither the Proprietor nor the Publisher shall be entitled to include any other charge for its own services or overheads in calculating editorial origination costs.

czy to jest coś w stylu kosztów początkowych czy może jest bardziej fachowe określenie? niestety nie ma tego u mnie w słownikach
anglistka
Polish translation:koszty organizacji (przedsięwzięcia wydawniczego)
Explanation:
Propozycja
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4koszty inicjacjiAgnieszka Skibinska
3koszty organizacji (przedsięwzięcia wydawniczego)Roman Kozierkiewicz
3koszty pozyskania/przygotowania
Maciek Drobka


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koszty inicjacji


Explanation:
czasami rowniez 'origination fees' - koszty pobierane od uslugobiorcy (zwlaszcza w nieruchomosciach), by pokryc oplaty zwiazane z inicjacja pozyczki, lub innego finansowego przedsiewziecia.

Agnieszka Skibinska
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pidzej: poza seksualną, o innych inicjacjach mało się słyszy, a ta opłat nie wymaga
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
koszty pozyskania/przygotowania


Explanation:
Nie znam szerszego kontekstu, stąd dwie dość mocno odmienne znaczeniowo propozycje.

W każdym razie 'inicjowanie' czegokolwiek nie bardzo tu chyba pasuje. Chodzi 'editorial', czyli materiały do druku/prac redakcyjnych.

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 451

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
koszty organizacji (przedsięwzięcia wydawniczego)


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 724
Grading comment
Dzięki