KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

letting

Polish translation: dzierżawa/wynajem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:letting
Polish translation:dzierżawa/wynajem
Entered by: gabik

10:19 Oct 20, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: letting
partners shall be entitled to partake in an executive committee in the management, development, letting and running of the partnership business
gabik
dzierżawa/wynajem
Explanation:
no tak to widzę...


--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-10-20 10:40:19 GMT)
--------------------------------------------------

ewentualnie... oddawać w dzierżawę (najem), wynajmować, dopuszczać...

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2007-10-20 11:12:00 GMT)
--------------------------------------------------

business to nie tylko działalność... to też firma, przedsiębiorstwo

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2007-10-20 11:18:55 GMT)
--------------------------------------------------

Nie wiem co powiedzieć... może zacytuję fragment książki, której rozdział V jest taki:
Rozdział V. Dzierżawa przedsiębiorstwa
Charakterystyka umowy i jej forma
Dzierżawa i inne umowy obligacyjne a użytkowanie przedsiębiorstwa
Odpowiedzialność za wady przedmiotu umowy
Wpływ dzierżawy przedsiębiorstwa na umowy dwustronnie zobowiązujące
Rozwiązanie umowy i zwrot przedsiębiorstwa

Więc, można dzierżawić przedsiębiorstwo, a potem zwracać :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-20 11:19:27 GMT)
--------------------------------------------------

Ta książka to:

Przedsiębiorstwo w obrocie gospodarczym
Emil Norek

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-20 11:20:13 GMT)
--------------------------------------------------

...to jest cały czas tylko moja sugestia...
Selected response from:

EnglishDirect
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2dzierżawa/wynajem
EnglishDirect
4 -1ustalanie, organizowanie (działalności)Polangmar


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
dzierżawa/wynajem


Explanation:
no tak to widzę...


--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2007-10-20 10:40:19 GMT)
--------------------------------------------------

ewentualnie... oddawać w dzierżawę (najem), wynajmować, dopuszczać...

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2007-10-20 11:12:00 GMT)
--------------------------------------------------

business to nie tylko działalność... to też firma, przedsiębiorstwo

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2007-10-20 11:18:55 GMT)
--------------------------------------------------

Nie wiem co powiedzieć... może zacytuję fragment książki, której rozdział V jest taki:
Rozdział V. Dzierżawa przedsiębiorstwa
Charakterystyka umowy i jej forma
Dzierżawa i inne umowy obligacyjne a użytkowanie przedsiębiorstwa
Odpowiedzialność za wady przedmiotu umowy
Wpływ dzierżawy przedsiębiorstwa na umowy dwustronnie zobowiązujące
Rozwiązanie umowy i zwrot przedsiębiorstwa

Więc, można dzierżawić przedsiębiorstwo, a potem zwracać :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-20 11:19:27 GMT)
--------------------------------------------------

Ta książka to:

Przedsiębiorstwo w obrocie gospodarczym
Emil Norek

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-20 11:20:13 GMT)
--------------------------------------------------

...to jest cały czas tylko moja sugestia...

EnglishDirect
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 21
Notes to answerer
Asker: hmm wynajem działalności spółki? dla mnie "letting" w ogóle tu nie pasuje....

Asker: wiem, oczywiście, że business to także spółka...ale nadal nie rozumiem - wspólnicy zawiązują spółkę...komu mieliby ją dzierżawić czy wynajmować - budynek można wynając..ale spółkę/firmę?:(


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TechWrite: wynajem
7 mins
  -> thx

agree  Stanislaw Czech, MCIL: dzierżawa, wynając mozna np. mieszkanie, dzierżawa odnosi się do czegoś przynoszącego pożytki - art. 693 KC
4 hrs
  -> thx

disagree  Polangmar: Nie pasuje do kontekstu. A 5 nie oznacza sugestii, lecz absolutną pewność.:) // Poprawnie tylko "przekonująca" lub "przekonywająca" (choć wcale taka nie jest:D)).
12 hrs
  -> chyba nie bez kozery mówi się o "przekonywującej sugestii"

agree  Adam Lankamer
1 day4 hrs
  -> thx!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
setting
ustalanie, organizowanie (działalności)


Explanation:
setting and running - ustalanie i prowadzenie (działalności); organizowanie i prowadzenie (działalności)

http://tinyurl.com/29fh5y
http://tinyurl.com/2czl7l

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2898

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  EnglishDirect: mnie jednak kontekst odpowiada, pozdrawiam :)
7 hrs
  -> Porównaj: http://je.pl/09p6 , http://je.pl/6bnk . Pozdrawiam.:)