KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

second vote

Polish translation: drugi głos


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:second vote
Polish translation:drugi głos
Entered by: Polangmar

11:53 Oct 20, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: second vote
any chairman shall not be entitled to any second or casting vote.
gabik
drugi głos
Explanation:
Mimo że zdanie nie jest szczegółowo sformułowane (co zauważył Stanisław:), to prawidłowo oddaje koncepcję. W końcu, jeśli drugi głos nie przysługuje w głosowaniu remisowym, to napisanie, że nie przysługuje on w żadnym głosowaniu, jest zupełnie prawidłowe - a nawet precyzyjniejsze, bo przecież ten drugi głos rzeczywiście wówczas nie przysługuje w ŻADNYM głosowaniu.:)

In some institutions a second vote is given to the chairman, to make a majority; but it is objectionable because it makes him equal to two of his coadjutors, and it is doubtful if A point so decided would stand good in law.
http://tinyurl.com/2ox3c8
http://tinyurl.com/2mzmmr

W razie braku rozstrzygnięcia wówczas drugi głos przysługuje przewodniczącemu.
http://tinyurl.com/32cpep

5. Każdy członek Rady Nadzorczej posiada jeden głos. Przewodniczącemu Rady Nadzorczej przysługuje drugi głos w przypadku równego rozkładu głosów.
http://tinyurl.com/2qp9c7
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2głos rozstrzygający (decydujący)
Stanislaw Czech, MCIL
4drugi głosPolangmar
4drugie/powtórne głosowanie
EnglishDirect


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drugie/powtórne głosowanie


Explanation:
sugestia

EnglishDirect
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Tu chodzi o głos, nie o głosowanie. Porównaj dwa wyrażenia: 1. głos rozstrzygający 2. głosowanie rozstrzygające.
1 hr

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
głos rozstrzygający (decydujący)


Explanation:
Względnie podwójny chociaż nie byłoby to do końca prawdziwe, bo prawo do tego second vote przysługuje nie w kazdym głosowaniu a tylko w takim, w którym jest remis.

Zastanawiałem się jeszcze nad taką opcja czy nie chodzi tu o (second round of voting) ale myślę, że zdanie to wyraża myśl, że przewodniczącemu w przypadku gdy w głosowaniu jest remis nie przysługuje prawo do rozstrzygnięcia sprawy na korzyść którejś opcji.

Pozdrawiam
SC

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 862

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Głos rozstrzygający to "casting vote". Głos podwójny oznaczałby dwa głosy już w pierwszym głosowaniu, a to byłoby coś zupełnie innego (np. doprowadziłoby to do remisu bez wyjścia, gdyż oba głosy przewod. zostałyby "zużyte" już w pierwszym głosowaniu:).
53 mins
  -> Miałem na mysli jedynie głos liczony podwójnie w przypadku remisu - patrz pierwsze zdanie mojego wyjasnienia.

agree  Miroslawa Jodlowiec
4 hrs
  -> Dzieki :-)

agree  Roman Kozierkiewicz
18 hrs
  -> Dziękuję :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drugi głos


Explanation:
Mimo że zdanie nie jest szczegółowo sformułowane (co zauważył Stanisław:), to prawidłowo oddaje koncepcję. W końcu, jeśli drugi głos nie przysługuje w głosowaniu remisowym, to napisanie, że nie przysługuje on w żadnym głosowaniu, jest zupełnie prawidłowe - a nawet precyzyjniejsze, bo przecież ten drugi głos rzeczywiście wówczas nie przysługuje w ŻADNYM głosowaniu.:)

In some institutions a second vote is given to the chairman, to make a majority; but it is objectionable because it makes him equal to two of his coadjutors, and it is doubtful if A point so decided would stand good in law.
http://tinyurl.com/2ox3c8
http://tinyurl.com/2mzmmr

W razie braku rozstrzygnięcia wówczas drugi głos przysługuje przewodniczącemu.
http://tinyurl.com/32cpep

5. Każdy członek Rady Nadzorczej posiada jeden głos. Przewodniczącemu Rady Nadzorczej przysługuje drugi głos w przypadku równego rozkładu głosów.
http://tinyurl.com/2qp9c7

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2898