KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

Insolvency Administrator

Polish translation: zarządca/nadzorca sądowy powołany w związku z postępowaniem dotyczącym niewypłacalności


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Insolvency Administrator
Polish translation:zarządca/nadzorca sądowy powołany w związku z postępowaniem dotyczącym niewypłacalności
Entered by: pikador

22:14 Jan 16, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / prawo upadłościowe
English term or phrase: Insolvency Administrator
pochodzi to z umowy sporządzonej w natywnym angielskim, ale osoba ta jest powołana przez sąd w związku z Insolvency Proceedings w ramach prawa niemieckiego. Więcej kontekstu nie ma. Syndyk Masy Upadłościowej? Przejrzałem wszystkich licznych syndyków na prozie i takiego cudaka nie było. Any ideas?
pikador
Poland
zarządca/nadzorca sądowy powołany w związku z postępowaniem dotyczącym niewypłacalności
Explanation:
albo "w związku z postępowaniem upadłościowym"

Prawo upadłościowe i naprawcze
Art. 43. Po ogłoszeniu upadłości zabezpieczenia w postaci ustanowienia tymczasowego nadzorcy sądowego albo zarządu przymusowego upadają z chwilą objęcia majątku upadłego dłużnika w zarząd przez syndyka albo zarządcę albo objęcia nadzoru przez nadzorcę sądowego. Inne zabezpieczenia zastosowane przez sąd po złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości upadają z dniem ogłoszenia upadłości.
Selected response from:

Wojciech Wołoszyk
Poland
Grading comment
Dzięki. Z kontekstu doszedł jeszcze "tymaczasowy".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zarządca/nadzorca sądowy powołany w związku z postępowaniem dotyczącym niewypłacalności
Wojciech Wołoszyk
4zarządca niewypłacalnościxxxvenue


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
insolvency administrator
zarządca niewypłacalności


Explanation:
:) Prof. Myrczek

Example sentence(s):
  • I'm an insolvency law practitioner.
xxxvenue
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roman Kozierkiewicz: Nie brzmi to dobrze po polsku, w Google nie występuje, również w słowniku Ewy Myrczek
10 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
insolvency administrator
zarządca/nadzorca sądowy powołany w związku z postępowaniem dotyczącym niewypłacalności


Explanation:
albo "w związku z postępowaniem upadłościowym"

Prawo upadłościowe i naprawcze
Art. 43. Po ogłoszeniu upadłości zabezpieczenia w postaci ustanowienia tymczasowego nadzorcy sądowego albo zarządu przymusowego upadają z chwilą objęcia majątku upadłego dłużnika w zarząd przez syndyka albo zarządcę albo objęcia nadzoru przez nadzorcę sądowego. Inne zabezpieczenia zastosowane przez sąd po złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości upadają z dniem ogłoszenia upadłości.

Wojciech Wołoszyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 374
Grading comment
Dzięki. Z kontekstu doszedł jeszcze "tymaczasowy".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
10 hrs