KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

zero balancing account

Polish translation: rachunek o saldzie zerowym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:zero balancing account
Polish translation:rachunek o saldzie zerowym
Entered by: Polangmar

08:32 Mar 10, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: zero balancing account
At the end of each business day, the credit and debit balances on each zero balancing account shall be zero-balanced, in the manner and in the amounts agreed in writing between the selected banks.
monico
Poland
rachunek o saldzie zerowym
Explanation:
Zero Balance Account (ZBA)
A checking account in which a balance of zero is maintained by automatically transferring funds from a master account in an amount only large enough to cover checks presented.
A zero balance account is used by corporations to eliminate excess balances in separate accounts and maintain greater control over disbursements.
http://tinyurl.com/2e7xyv

RACHUNKI O SALDZIE ZEROWYM (ang. zero-balance accounts) –Technika ta upraszcza kontrolę wypłat i kontrolę stanu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie oraz zmniejsza zapotrzebowanie przedsiębiorstwa na gotówkę. Polega ona na tym, że przedsiębiorstwo zakłada w bankach specjalne rachunki służące tylko do wypłat, na których utrzymywane są zerowe salda. Na rachunki te wystawiane są czeki. W przypadku spływu czeków do realizacji, przedsiębiorstwo uzupełnia konto dokładnie o kwotę jaka ma być wypłacona, tak że po zrealizowaniu czeków saldo konta osiąga ponownie zerowy poziom.
http://tinyurl.com/ywujhk

Optymalizacji środków pieniężnych i ich ekwiwalentów służą też rachunki o saldzie zerowym, połączone z rachunkiem głównym.
http://tinyurl.com/2xudph

Dla porównania:
http://tinyurl.com/ypmmvz
http://tinyurl.com/ytx3ou

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2008-03-11 00:01:17 GMT)
--------------------------------------------------

Lub:
- konto (rozrachunkowe) (automatyczne) o saldzie zerowym
- konto rozrachunkowe automatycznie rozliczane do salda zerowego

http://www.proz.com/kudoz/128537
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4rachunek o saldzie zerowymPolangmar
4rachunek zerowyBeata_K
3konto zerujące/
pauline_b


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
konto zerujące/


Explanation:
propozycja

pauline_b
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roman Kozierkiewicz: Sorry, ale konto można zerować, ale konto nie może być zerujące
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rachunek zerowy


Explanation:
ZBA – Zero Balance Account
Rachunek zerowy
Tak to tłumaczyliśmy i było to ogólnie zaakceptowane więc chyba jest OK




Beata_K
Specializes in field
Native speaker of: Native in ProvencalOld(to1500)ProvencalOld(to1500)
PRO pts in category: 12

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rachunek o saldzie zerowym


Explanation:
Zero Balance Account (ZBA)
A checking account in which a balance of zero is maintained by automatically transferring funds from a master account in an amount only large enough to cover checks presented.
A zero balance account is used by corporations to eliminate excess balances in separate accounts and maintain greater control over disbursements.
http://tinyurl.com/2e7xyv

RACHUNKI O SALDZIE ZEROWYM (ang. zero-balance accounts) –Technika ta upraszcza kontrolę wypłat i kontrolę stanu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie oraz zmniejsza zapotrzebowanie przedsiębiorstwa na gotówkę. Polega ona na tym, że przedsiębiorstwo zakłada w bankach specjalne rachunki służące tylko do wypłat, na których utrzymywane są zerowe salda. Na rachunki te wystawiane są czeki. W przypadku spływu czeków do realizacji, przedsiębiorstwo uzupełnia konto dokładnie o kwotę jaka ma być wypłacona, tak że po zrealizowaniu czeków saldo konta osiąga ponownie zerowy poziom.
http://tinyurl.com/ywujhk

Optymalizacji środków pieniężnych i ich ekwiwalentów służą też rachunki o saldzie zerowym, połączone z rachunkiem głównym.
http://tinyurl.com/2xudph

Dla porównania:
http://tinyurl.com/ypmmvz
http://tinyurl.com/ytx3ou

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2008-03-11 00:01:17 GMT)
--------------------------------------------------

Lub:
- konto (rozrachunkowe) (automatyczne) o saldzie zerowym
- konto rozrachunkowe automatycznie rozliczane do salda zerowego

http://www.proz.com/kudoz/128537

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2898
Grading comment
dziękuję :)