KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

without recourse without recourse to its conflict of laws principles

Polish translation: bez powoływania się na przepisy dotyczące konfliktu praw


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:without recourse to its conflict of laws principles
Polish translation:bez powoływania się na przepisy dotyczące konfliktu praw
Entered by: Astro Jaroslaw Rutkowski

10:52 Jul 10, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / agreement
English term or phrase: without recourse without recourse to its conflict of laws principles
This Agreement shall be governed by and construed in accordance with the laws of the Netherlands, without recourse to its conflict of laws principles.
Astro Jaroslaw Rutkowski
bez prawa regresu wobec norm kolizyjnych prawa
Explanation:
recourse - regres, prawo regresu

conflict of laws principles - normy, zasady kolizyjne prawa - bylo juz kiedys pytanie na ten temat

Woytowicz-Neyman EP Business Dictionary
Slowniki z biblioteki profesjonalisty P. Collin
Selected response from:

GingerR
Grading comment
Wielkie dzięki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2bez powoływania się na przepisy dotyczące konfliktu praw
Pawel Bartoszewicz
3 -2bez prawa regresu wobec norm kolizyjnych prawa
GingerR


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
bez prawa regresu wobec norm kolizyjnych prawa


Explanation:
recourse - regres, prawo regresu

conflict of laws principles - normy, zasady kolizyjne prawa - bylo juz kiedys pytanie na ten temat

Woytowicz-Neyman EP Business Dictionary
Slowniki z biblioteki profesjonalisty P. Collin

GingerR
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27
Grading comment
Wielkie dzięki.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Pawel Bartoszewicz: no tak, ale to niestety nie brzmi sensownie
1 hr

disagree  Andrzej Lejman: nie może być mowy o regresie wobec norm prawa - to nonsens
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
bez powoływania się na przepisy dotyczące konfliktu praw


Explanation:
regres (czyli roszczenie wsteczne) można mieć wobec kogoś, ale nie wobec przepisów kolizyjnych; tutaj nie wystarczy dosłownie potraktować zdania; recourse tutaj znaczy powoływanie się, uciekanie się do przepisów

Pawel Bartoszewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: rozumiem, przyznaje sie do bledu, ale teraz pytanie... jak usunac bledny wpis z glosariusza (ja go nie wprowadzalam) :-(
6 hrs

agree  Piotr Kurek
2 days5 hrs