KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

liquidated damages & accrued

Polish translation: odszkodowanie oznaczone & narosłe/naliczone


23:53 Jan 25, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: liquidated damages & accrued
All retained fees shall constitute liquidated damages to the extent such fees had not yet accrued
Kicia
Polish translation:odszkodowanie oznaczone & narosłe/naliczone
Explanation:
liquidate damages - odszkodowanie oznaczone (tzn. jego wartosc da sie okreslic np. na podstawie preliminarza, pzepisu (kary ustawowe) czy zawartej umowy (kary umowne))
accrue - narastac, rosnac
Slownik Prawa P. Collins



--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 00:10:00 (GMT)
--------------------------------------------------

accrued - tez: zaksiegowane

accrue - zaksiegowac koszt w okresie, ktorego dotyczy
Slownik rachunkowosci P. Collins
Selected response from:

GingerR
Grading comment
Dziękuję za pomoc. Ale jeśli mnie wzrok nie myli, to chyba spotkałyśmy się dość dawno temu na lingwistyce (ang-ros)?
Iwona
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kary umownepidzej
3 +2odszkodowanie oznaczone & narosłe/naliczone
GingerR


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
odszkodowanie oznaczone & narosłe/naliczone


Explanation:
liquidate damages - odszkodowanie oznaczone (tzn. jego wartosc da sie okreslic np. na podstawie preliminarza, pzepisu (kary ustawowe) czy zawartej umowy (kary umowne))
accrue - narastac, rosnac
Slownik Prawa P. Collins



--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 00:10:00 (GMT)
--------------------------------------------------

accrued - tez: zaksiegowane

accrue - zaksiegowac koszt w okresie, ktorego dotyczy
Slownik rachunkowosci P. Collins


GingerR
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27
Grading comment
Dziękuję za pomoc. Ale jeśli mnie wzrok nie myli, to chyba spotkałyśmy się dość dawno temu na lingwistyce (ang-ros)?
Iwona

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kterelak: odszkodowanie umowne?
7 hrs
  -> dzieki :-)

agree  bartek
8 hrs
  -> dziekuje :-)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kary umowne


Explanation:
accrued to osobne pytanie

pidzej
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 91

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Ratajczyk
3645 days