KudoZ home » English to Polish » Law: Patents, Trademarks, Copyright

transcribe vs. reproduce vs. copy

Polish translation: przepisywac, reprodukowac, kopiowac


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: transcribe vs. reproduce vs. copy
Polish translation:przepisywac, reprodukowac, kopiowac
Entered by: atche84

23:44 May 16, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / software licensing
English term or phrase: transcribe vs. reproduce vs. copy
"Intellectual Property Rights means all rights to use, copy, reproduce, sell, license, enhance, merge, transcribe, adapt or distribute by any means and for any purpose, ..."

"No part of this publication may be reproduced, transmitted, transcribed, stored in a retrieval system or translated ..."

prawo prowincji Ontario, ale w gruncie rzeczy chodzi mi o nasze rozróżnienia?
np. kopiowanie vs reprodukowanie vs powielanie ?

podkreślam, że rzecz dotyczy programu, a nie utworu muzycznego...
Wit
przepisywac, reprodukowac, kopiowac
Explanation:
reprodukowac (odtwarzac) mozna opuscic. Zdaje mi sie, ze subtelnosc miedzy reprodukowaniem a kopiowaniem w ukladzie sofware'u polega na tym, ze pierwsze dotyczy programow do inslalowania (setup), a drugie pgmw juz zainstalowanych
Selected response from:

atche84
Grading comment
Dzięki za obie odpowiedzi :) Każda ma swoje wady i zalety, zwracając mi uwagę na inny aspekt. Wybieram tę, która przydała się bardziej bezpośrednio. Po raz kolejny żałuję, że nie można podzielić punktów.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1transkrybować, zwielokrotniać, kopiować
leff
4przepisywac, reprodukowac, kopiowac
atche84


Discussion entries: 1





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przepisywac, reprodukowac, kopiowac


Explanation:
reprodukowac (odtwarzac) mozna opuscic. Zdaje mi sie, ze subtelnosc miedzy reprodukowaniem a kopiowaniem w ukladzie sofware'u polega na tym, ze pierwsze dotyczy programow do inslalowania (setup), a drugie pgmw juz zainstalowanych

atche84
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 5
Grading comment
Dzięki za obie odpowiedzi :) Każda ma swoje wady i zalety, zwracając mi uwagę na inny aspekt. Wybieram tę, która przydała się bardziej bezpośrednio. Po raz kolejny żałuję, że nie można podzielić punktów.

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
transkrybować, zwielokrotniać, kopiować


Explanation:
transkrypcja programu to np. jego przepisanie na inną platformę sprzętową lub inny system operacyjny

Ja co prawda nie bardzo widzę różnicę pomiędzy pojęciami 'zwielokrotnianie' i 'kopiowanie', ale autorzy polskiej ustawy widać to rozróżniają.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 50 mins (2005-05-17 08:34:49 GMT)
--------------------------------------------------

No i chyba masz rację. :( Bo według słownika:
\"Transcribe - In computing, to copy a data or program file from one external storage medium to another without altering its content.\"
http://lu.com/odlis/odlis_t.cfm

czyli tu zapewne transcribe = przenoszenie na inny nośnik

A tak BTW w polskiej ustawie nie ma ani słowa o transkrypcji. W odniesieniu do programów jest jedynie bardzo enigmatyczne \'tłumaczenie\'.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mdarron: I agree with leff, and want to add that lawyers (who write these disclamers) just love to be redundant, sometimes it is not necessary to translate all the words that have the same meaning
4 mins