KudoZ home » English to Polish » Law: Patents, Trademarks, Copyright

By-Laws and Operating Regulations of Owner

Polish translation: regulamin świadczenia usług


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:operating regulations
Polish translation:regulamin świadczenia usług
Entered by: Polangmar

13:24 Oct 20, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / trademark licence agreement
English term or phrase: By-Laws and Operating Regulations of Owner
Ownerem jest Visa International; fraza pochodzi z tekstu umowy licencyjnej o uzuwanie znaku towarowego VISA
"User acknowledges receipt of copies of the By-Laws and Operating Regulations of Owner". często sie powtarza
olijah
Przepisy wewnętrzne i Regulamin świadczenia usług przez właściciela
Explanation:
"Przepisy wewnętrzne" według słownika PWN Oxford - według słownika prawniczego i słownika handlowego "by-law(s)" to regulamin (również statut, ale w tym kontekście jest to mało prawdopodobne - poza tym statut to "statute" lub "statutes").

http://tinyurl.com/258z2e

( http://tinyurl.com/29xzaa )
( http://tinyurl.com/2fhoz5 )

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-20 14:47:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.thefreedictionary.com/by-law
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Przepisy wewnętrzne i Regulamin świadczenia usług przez właścicielaPolangmar
4statut spółki i aktualne przepisy właściciela
EnglishDirect


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Przepisy wewnętrzne i Regulamin świadczenia usług przez właściciela


Explanation:
"Przepisy wewnętrzne" według słownika PWN Oxford - według słownika prawniczego i słownika handlowego "by-law(s)" to regulamin (również statut, ale w tym kontekście jest to mało prawdopodobne - poza tym statut to "statute" lub "statutes").

http://tinyurl.com/258z2e

( http://tinyurl.com/29xzaa )
( http://tinyurl.com/2fhoz5 )

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-20 14:47:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.thefreedictionary.com/by-law

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 267

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb
1 hr
  -> Dziękuję.:)

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
by-laws and operating regulations of owner
statut spółki i aktualne przepisy właściciela


Explanation:
sugestia

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2007-10-20 13:28:29 GMT)
--------------------------------------------------

sorki: aktualnie obowiązujące przepisy

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-10-20 16:23:50 GMT)
--------------------------------------------------

ok... macie rację... pozwólcie zatem, że dodam jeszcze

by-laws - rozporządzenia regulujące

jako alternatywę do przepisu wewnętrznego

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 5

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Operating" = aktualnie obowiązujące? A "statut" jest tu bardzo mało prawdopodobny.
1 hr
  -> thx

neutral  inmb: i słownictwo i kontekst nie wskazują na takie rozwiązanie
2 hrs
  -> thx