KudoZ home » English to Polish » Law: Patents, Trademarks, Copyright

advises??

Polish translation: niżej


19:42 Mar 7, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: advises??
The International Energy Agency, which advises 26 countries, hinted that OPEC, should......

Co bedzie znaczylo w tym zdaniu advises????nie moge tego poskladac po polsku przez te advises
chris1000
Poland
Polish translation:niżej
Explanation:
członkami IEA jest 26 państw - pełna lista zamieszczona na stronie 5 dokumentu
http://www.iea.org/dbtw-wpd/Textbase/about/Overview.pdf

Wyraz "advises" w tym kontekście niekoniecznie trzeba tłumaczyć, że IEA doradza tym państwom, a może raczej, że "koordynuje politykę 26 państw" itd.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
dziekuje bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5niżej
Andrzej Mierzejewski
3 +1doradza
Adam Lankamer


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
doradza


Explanation:
chyba pasuje - brak szerszego kontekstu

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 219

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: jak najbardziej
6 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
niżej


Explanation:
członkami IEA jest 26 państw - pełna lista zamieszczona na stronie 5 dokumentu
http://www.iea.org/dbtw-wpd/Textbase/about/Overview.pdf

Wyraz "advises" w tym kontekście niekoniecznie trzeba tłumaczyć, że IEA doradza tym państwom, a może raczej, że "koordynuje politykę 26 państw" itd.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20
Grading comment
dziekuje bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: O! To, to, to ... :-) Ajak! Jasne, że tak :-)
2 mins
  -> a nie?? :-))

disagree  Adam Lankamer: zdecydowana nadinterpretacja
25 mins
  -> możliwe, że nadinterpretacja. trzebaby poczytać o prawach i obowiązkach państw członkowskich. dlatego napisałem "niekoniecznie" i "może raczej"