KudoZ home » English to Polish » Law: Taxation & Customs

listed property

Polish translation: majątek prywatny wymieniony w przepisach skarbowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:listed property
Polish translation:majątek prywatny wymieniony w przepisach skarbowych
Entered by: olijah

20:58 Apr 21, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs / US TAX RETURN
English term or phrase: listed property
depreciation and amortization (including information on listed property)
olijah
majątek prywatny wymieniony w przepisach skarbowych
Explanation:
Zgodnie z opisem wyżej i opisami dostępnymi w sieci jest to specyficzny twór amerykański.
-- W tym kontekście nie jest to nieruchomość wystawiona na sprzedaż, ani budynek zabytkowy.
-- Nie nazywałbym tego właśnością ale raczej majątkiem.
-- Nie powiedziałbym, że jest on wymieniony w spisie ani w ewidencji, ponieważ dla ludzi obeznanych z rachunkowością i księgowością odczytają to jako rejestr środków trwałych (albo inny rejestr) a zdecydowanie nie jest to żadna 'lista', która występuje w przedsiębiorstwie.
Stąd IMHO istnieje konieczność względnie opisowego oddania powyższego - np. majątek prywatny wymieniony w szczególnych przepisach skarbowych.
Z poniższego linku wynika również, że lista ta nie jest zamknięta, ale może być uzupełniana o inne pozycje przez urząd skarbowy.

http://www.bookkeeperlist.com/definitionsl.shtml
Listed Property
Listed property includes passenger autos and other property used for transportation, property generally used for purposes of entertainment, recreation, or amusement, computers not used exclusively at a regular business establishment, cellular telephones, and ***other property to be specified by the IRS***. Restrictions apply to the depreciation of listed property
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1środki trwałeBubz
4 +1majątek prywatny wymieniony w przepisach skarbowychMarek Daroszewski (MrMarDar)
4 +1wymienione nieruchomości/ nieruchomości wystawione na sprzedaż
Tomasz Poplawski
4własność użytkowa wykazana w spisiePROLIFICA
3 +1przedmioty służące do prowadzenia działalności gosp. z możliwością wykorzystywania co celów pryw.Michal Mroz
3własność ewidencjonowana
Jerzy Matwiejczuk


Discussion entries: 12





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wymienione nieruchomości/ nieruchomości wystawione na sprzedaż


Explanation:
Zdanie jest dwuznaczne; "listed" - a więc wymienione powyżej (w rozliczeniu podatkowym) - i taka wersja jest najbardziej prawdopodobna; ale znaczy to również "listed for sale" - po podpisaniu umowy z pośrednikiem, kiedy nieruchomość ma "listing"; skąd mistrz Polangmar wziął tu zabytki, pojęcia nie mam

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: W tym układzie ja nie mam pojęcia, skąd wziąłeś tu nieruchomości - ale może coś przeoczyłem.;)))
16 mins
  -> "property" to zwykle skrót od "real property", albo "real estate", a kiedy w tym samym zdaniu mamy "depreciation and amortization" to jest to tym bardziej prawdopodobne

neutral  Bubz: 'Listed property' tez kojarzy mi sie z wystawieniem na sprzedaz. Ale skoro kontekst sie wyjasnil, to jednak nie to.
1 hr
  -> Dzięki, ale prawda jest taka, że jeśli nie wiemy, z którego formularza wzięte, znaczeń może być wiele

agree  Roman Kozierkiewicz
6 hrs

agree  Sylwia Dziuba: listed - wystawione na sprzedaz
7 hrs

disagree  Michal Mroz: Definicja podana na stronach IRS wyraźnie określa znaczenie terminu. NIe dotyczy on sprzedaży, tylko amortyzacji składników majątku.
19 hrs

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
własność użytkowa wykazana w spisie


Explanation:
Definicja z podanego wyżej linka sugeruje, że listed property stanowi przedmioty używane do transportu, rekreacji, rozrywki itd., a nie wyłącznie do prowadzenia działalności gospodarczej.


    Reference: http://www.bookkeeperlist.com/definitionsl.shtml
PROLIFICA
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
własność ewidencjonowana


Explanation:
Czy też podlegająca ewidencji. Np. tutaj:
http://www.timbertax.org/getstarted/depreciation/listedprope...

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
majątek prywatny wymieniony w przepisach skarbowych


Explanation:
Zgodnie z opisem wyżej i opisami dostępnymi w sieci jest to specyficzny twór amerykański.
-- W tym kontekście nie jest to nieruchomość wystawiona na sprzedaż, ani budynek zabytkowy.
-- Nie nazywałbym tego właśnością ale raczej majątkiem.
-- Nie powiedziałbym, że jest on wymieniony w spisie ani w ewidencji, ponieważ dla ludzi obeznanych z rachunkowością i księgowością odczytają to jako rejestr środków trwałych (albo inny rejestr) a zdecydowanie nie jest to żadna 'lista', która występuje w przedsiębiorstwie.
Stąd IMHO istnieje konieczność względnie opisowego oddania powyższego - np. majątek prywatny wymieniony w szczególnych przepisach skarbowych.
Z poniższego linku wynika również, że lista ta nie jest zamknięta, ale może być uzupełniana o inne pozycje przez urząd skarbowy.

http://www.bookkeeperlist.com/definitionsl.shtml
Listed Property
Listed property includes passenger autos and other property used for transportation, property generally used for purposes of entertainment, recreation, or amusement, computers not used exclusively at a regular business establishment, cellular telephones, and ***other property to be specified by the IRS***. Restrictions apply to the depreciation of listed property

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: To nie jest majątek prywatny, lecz firmowy.
4 days

agree  Michal Mroz: Oczywiście, chodzi tu o majątek firmy, który jest wykorzystywany do celów prywatnych i wtedy jego amortyzacja podlega ograniczeniom.
5 days

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
środki trwałe


Explanation:
Tak jak zasugerowalas na poczatku. Nie mozesz zamiescic odpowiedzi wiec potwierdzam te wersje


    Reference: http://www.google.co.nz/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&r...
    Reference: http://209.85.173.104/search?q=cache:FU_Iz_rUNroJ:www.answer...
Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Kozlowski
12 mins
  -> Dziekuje :)

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przedmioty służące do prowadzenia działalności gosp. z możliwością wykorzystywania co celów pryw.


Explanation:
1) Zgodnie ze stroną IRS czyli amerykańskiego Urzędu Skrabowego "listed property" jest to:

What is Listed Property?

“Listed property” includes items obtained for use in a business but designated by the Internal Revenue Code as lending themselves easily to personal use. This includes automobiles, computers, and entertainment or recreation-related items. In 1989, cellular telephones were added to this category. Although the use of these phones is much more widespread and economical today, they remain listed property and are subject to these restrictions."

2) Światło może rzucić Art. 16.1 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który mówi o tym, czego nie zaliczamy do kosztów uzyskania przychodu. W punkcie 52) mowa jest o:
52) wydatkach poniesionych na zakup zużywających się stopniowo rzeczowych składników majątku podatnika, nie zaliczanych do środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki te nie są wykorzystywane dla celów działalności prowadzonej przez podatnika, lecz służą osobistym celom pracowników i innych osób albo bez uzasadnienia znajdują się poza siedzibą podatnika,"

Michal Mroz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
3 days21 hrs