KudoZ home » English to Polish » Law: Taxation & Customs

the use of potential loss carry forwards

Polish translation: rozliczenie potencjalnych strat z lat ubiegłych/z poprzednich okresów


12:27 Feb 12, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs / Podatki
English term or phrase: the use of potential loss carry forwards
As regards the use of potential loss carry forwards, please see our comments in section 1.4. below.
kermitka
Polish translation:rozliczenie potencjalnych strat z lat ubiegłych/z poprzednich okresów
Explanation:
chodzi o straty poniesione w poprzednich latach/okresach obrachunkowych, które pomniejszają dochód do opodatkowania w kolejnych okresach (są pokrywane z przyszłych dochodów), czyli takie straty "z przeniesienia"

"Bieżące i przyszłe zobowiązania podatkowe, krajowe i zagraniczne, w tym ewentualne rozliczenie straty z lat ubiegłych"
http://www.innowacje.org.pl/download/due_diligence.doc


"Podstawę opodatkowania stanowi kwota dochodów w danym okresie obrachunkowym pomniejszona o ewentualne straty z poprzednich okresów."
http://www.polonia.es/x.php/1/III.,KOSZTY,I,PODATKI,OD,DZIAŁ...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 52 mins (2005-02-12 17:19:38 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/314329
Selected response from:

emer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4rozliczenie potencjalnych strat z lat ubiegłych/z poprzednich okresówemer
4wykorzystanie potencjalnych strat z lat ubiegłych przeniesionych na przyszłe okresy
Adam Lankamer
4wykorzystanie potencjalnych (poniesionych) strat z przyszlych dochodów
bartek


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wykorzystanie potencjalnych (poniesionych) strat z przyszlych dochodów


Explanation:
być odliczane od podstawy opodatkowania, czy też możliwo¶ci pokrywania poniesionych
strat z przyszłych dochodów (loss carry forwards), które również ...
www.maczekbr.webpark.pl/09_teoria_ substytucji/teoria_substytucji.htm

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 306

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wykorzystanie potencjalnych strat z lat ubiegłych przeniesionych na przyszłe okresy


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 267

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rozliczenie potencjalnych strat z lat ubiegłych/z poprzednich okresów


Explanation:
chodzi o straty poniesione w poprzednich latach/okresach obrachunkowych, które pomniejszają dochód do opodatkowania w kolejnych okresach (są pokrywane z przyszłych dochodów), czyli takie straty "z przeniesienia"

"Bieżące i przyszłe zobowiązania podatkowe, krajowe i zagraniczne, w tym ewentualne rozliczenie straty z lat ubiegłych"
http://www.innowacje.org.pl/download/due_diligence.doc


"Podstawę opodatkowania stanowi kwota dochodów w danym okresie obrachunkowym pomniejszona o ewentualne straty z poprzednich okresów."
http://www.polonia.es/x.php/1/III.,KOSZTY,I,PODATKI,OD,DZIAŁ...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 52 mins (2005-02-12 17:19:38 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/314329

emer
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 14