KudoZ home » English to Polish » Law (general)

make enquiries

Polish translation: zasięgać informacji


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:make enquiries
Polish translation:zasięgać informacji
Entered by: MonikaSojka

09:16 May 19, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: make enquiries
Pismo z policji brytyjskiej do polskiej

Enquries to be made
Undertake enquiries with [nazwiska]
From previous enquiries with Interpol we are aware that Mr xxx has previous convictions.
MonikaSojka
United Kingdom
zasięgać informacji
Explanation:
tak twierdzi Jaslan
enquiry/inquiry
s 1. dowiadywanie się, zasięganie informacji 2. zapytanie handlowe 3. poszukiwanie (after ‹for› sb kogoś; for sth czegoś) 4. badanie, dociekanie 5. dochodzenie, śledztwo 6. ankieta
~ agent prywatny detektyw
~ form kwestionariusz
~ office biuro informacyjne, informacja (kolejowa itd.)
court of ~ wojsk, sąd badający okoliczności nieszczęśliwych wypadków
judicial ~ dochodzenie sądowe
letter of ~ zapytanie pisemne
market ~ badanie ‹analiza› rynku
to hold an ~ prowadzić dochodzenie
to make inquiries dowiadywać się, zasięgać informacji

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-05-19 09:27:07 GMT)
--------------------------------------------------

w każdym z podanych przez Ciebie przykładów może zajść konieczność tłumaczenia bardziej dynamicznego:

Enquries to be made --- zasięganie informacji (o ile to tylko hasło, nagłówek)
Undertake enquiries with [nazwiska] --- przesłuchanie (przepytanie)
From previous enquiries with Interpol we are aware that Mr xxx has previous convictions -- na podstawie wcześniejszych informacji uzyskanych z Interpolu....
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Dokonywać ustaleń
Simon Poplawski
4zasięgać informacjiMarek Daroszewski (MrMarDar)
2pytaćrobwoj


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pytać


Explanation:
Wystąpić z zapytaniem

robwoj
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zasięgać informacji


Explanation:
tak twierdzi Jaslan
enquiry/inquiry
s 1. dowiadywanie się, zasięganie informacji 2. zapytanie handlowe 3. poszukiwanie (after ‹for› sb kogoś; for sth czegoś) 4. badanie, dociekanie 5. dochodzenie, śledztwo 6. ankieta
~ agent prywatny detektyw
~ form kwestionariusz
~ office biuro informacyjne, informacja (kolejowa itd.)
court of ~ wojsk, sąd badający okoliczności nieszczęśliwych wypadków
judicial ~ dochodzenie sądowe
letter of ~ zapytanie pisemne
market ~ badanie ‹analiza› rynku
to hold an ~ prowadzić dochodzenie
to make inquiries dowiadywać się, zasięgać informacji

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-05-19 09:27:07 GMT)
--------------------------------------------------

w każdym z podanych przez Ciebie przykładów może zajść konieczność tłumaczenia bardziej dynamicznego:

Enquries to be made --- zasięganie informacji (o ile to tylko hasło, nagłówek)
Undertake enquiries with [nazwiska] --- przesłuchanie (przepytanie)
From previous enquiries with Interpol we are aware that Mr xxx has previous convictions -- na podstawie wcześniejszych informacji uzyskanych z Interpolu....

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 489
Grading comment
dziekuje

3629 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dokonywać ustaleń


Explanation:
Tak mi się wydaje.
W kontekście (enquiries to be made): należy dokonać następujących ustaleń

Simon Poplawski
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish