KudoZ home » English to Polish » Law (general)

data subjects rights

Polish translation: przepisy dotyczące podmiotów danych (osobowych)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:data subjects rights
Polish translation:przepisy dotyczące podmiotów danych (osobowych)
Entered by: arletad

13:08 Jul 19, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Privacy at work
English term or phrase: data subjects rights
We are obliged, by law, to observe certain responsibilities about data and we will ensure that all personal data which is being processed or is recorded about individuals complies with the following principles. Personal data will ˇV

„« Be fairly and lawfully processed
„« Be processed for limited purposes and not in any manner incompatible with those purposes
„« Be adequate, relevant and not excessive
„« Be accurate
„« Not be kept for longer than necessary
„« Be processed in line with data subjects rights
arletad
przepisy dotyczące podmiotów danych (osobowych)
Explanation:
Jakkolwiek głupio by to brzmiało, podmiot to pojęcie znane w prawie, lepszy też podmiot niż przedmiot:)

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-07-19 13:22:18 GMT)
--------------------------------------------------

www.dashofer.pl/?sect=tematmies&id=6 - 72k - Kopia - Podobne strony
tutaj pojęcie podmiotu danych osobowych
Selected response from:

dogandbone
Grading comment
Serdecznie dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5prawa osób, których dane dotycząDaisy7
3 +2przepisy dotyczące podmiotów danych (osobowych)
dogandbone
4nizej...
mdarron


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nizej...


Explanation:
..biorac pod uwage/przestrzegajac praw osob, ktorych te dane dotycza

mdarron
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 213

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
przepisy dotyczące podmiotów danych (osobowych)


Explanation:
Jakkolwiek głupio by to brzmiało, podmiot to pojęcie znane w prawie, lepszy też podmiot niż przedmiot:)

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-07-19 13:22:18 GMT)
--------------------------------------------------

www.dashofer.pl/?sect=tematmies&id=6 - 72k - Kopia - Podobne strony
tutaj pojęcie podmiotu danych osobowych


    www.mikulski.com.pl/index.phtml?a=114 - 43k -
dogandbone
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Serdecznie dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Daisy7: to jest termin bardziej potoczny. lepiej:prawa osób, których dane dotyczą
37 mins
  -> to nie jest termin potoczny, ja przynajmniej nie słyszałam czego¶ takiego w potocznej polszczyĽnie.

agree  Robert Zawadzki: Zdecydowanie podmiot. I to nie jest potoczne tylko umocowane w prawie, nawet europejskim. http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...
1 hr
  -> zgadzam się - prawnicy zrozumiej±

agree  Joanna Carroll
4 hrs
  -> dzięki

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
prawa osób, których dane dotyczą


Explanation:
taki termin funkcjonuje w polskiej ustawie o ochronie danych osobowych.
- podczas przetwarzania danych przestrzegane będą prawa osób, których dane dotyczą


    Reference: http://www.giodo.gov.pl/144/j/pl/
Daisy7
PRO pts in category: 8