KudoZ home » English to Polish » Law (general)

shave off

Polish translation: ujac lat/zmniejszyc ilosc lat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shave off
Polish translation:ujac lat/zmniejszyc ilosc lat
Entered by: Jolanta Tuzel

02:44 Feb 18, 2006
English to Polish translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: shave off
More frequent payment can literally shave years off your mortgage.
W tym kontekscie
Kathy O
Canada
ujac lat/zmniejszyc ilosc lat
Explanation:
wiele bankow dopuszcza, ze klienci moga wplacac extra pieniadze (powyzej obowiazkowej wplaty miesiecznej), zeby szybciej splacic pozyczke; najlepiej wtedy zastrzec, ze extra pieniadze maja byc uzyte na splate kwoty pozyczonej, a nie na splate procentow; to rozwiazanie jest najkorzystniejsze dla pozyczajacego, dla banku nie jest to zbyt korzystne, wiec niektore banki na to nie ida
Selected response from:

Jolanta Tuzel
United States
Grading comment
Dziekuje, poniewaz jest to broszura, wiec 'ujac' najbardziej mi pasuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ujac lat/zmniejszyc ilosc latJolanta Tuzel
4skrócić
allp
4doprowadzić do likwidacji obciążenia kredytem hipotecznym
Adam Lankamer


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ujac lat/zmniejszyc ilosc lat


Explanation:
wiele bankow dopuszcza, ze klienci moga wplacac extra pieniadze (powyzej obowiazkowej wplaty miesiecznej), zeby szybciej splacic pozyczke; najlepiej wtedy zastrzec, ze extra pieniadze maja byc uzyte na splate kwoty pozyczonej, a nie na splate procentow; to rozwiazanie jest najkorzystniejsze dla pozyczajacego, dla banku nie jest to zbyt korzystne, wiec niektore banki na to nie ida

Jolanta Tuzel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziekuje, poniewaz jest to broszura, wiec 'ujac' najbardziej mi pasuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
4 hrs

agree  PanPeter
8 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
doprowadzić do likwidacji obciążenia kredytem hipotecznym


Explanation:
poprzez zmniejszenie kwot miesięcznej raty, skrócenie okresu spłaty albo i to i to :-)


Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2253

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skrócić


Explanation:
okres spłaty kredytu o całe lata

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 72