KudoZ home » English to Polish » Law (general)

Delegate a. i. of Finland

Polish translation: Przedstawiciel a.i. Finlandii


02:16 Aug 31, 2006
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: Delegate a. i. of Finland
French official text communicated by the Swedish Minister for Foreign Affairs and by the Permanent Delegate a. i. of Finland to the League of Nations. The registration of this Declaration took place May 30th, 1938.

Tak naprawdę to chodzi mi o skrót a. i.

Google pokazuje: ai of. Jak na przykład tutaj:
Minister-Counsellor, Permanent Delegate ai of Macedonia to UNESCO.

Jak ktoś wie co to jest i z czym to się je to będę wdzięczny za pomoc.
Arkadiusz S
Polish translation:Przedstawiciel a.i. Finlandii
Explanation:
W tym kontekście:
a.i. = ad interim = tymczasowy
Nie ma sprzeczności w tym, że jest on jednocześnie stały i tymczasowy;) - ktoś taki tymczasowo zastępuje osobę pełniącą funkcję stałego przedstawiciela, gdy osoba ta przebywa na wyjeździe np. w kraju, który reprezentuje
Selected response from:

Paweł Sachse
Grading comment
Dzięki wielkie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5przedstawiciel a.i. (ad interim)
IwonaASzymaniak
4Przedstawiciel a.i. Finlandii
Paweł Sachse


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
delegate a. i. of finland
Przedstawiciel a.i. Finlandii


Explanation:
W tym kontekście:
a.i. = ad interim = tymczasowy
Nie ma sprzeczności w tym, że jest on jednocześnie stały i tymczasowy;) - ktoś taki tymczasowo zastępuje osobę pełniącą funkcję stałego przedstawiciela, gdy osoba ta przebywa na wyjeździe np. w kraju, który reprezentuje


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Charg%C3%A9_d'affaires
    Reference: http://www.thefreedictionary.com/Ad%20Interim
Paweł Sachse
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki wielkie

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
delegate a. i. of finland
przedstawiciel a.i. (ad interim)


Explanation:
O za późno Paweł juz tu był
Rozwijam znaczenie a.i., bo chyba o to chodziło, gdyż wyjaśnienie a.i. przez a.i. niewiele Ci chyba dało, ale właśnie tak się mówi.
Po rozwinięciu:
tymczasowy, chwilowy, pełniący funkcję, obowiązki tymczasowo najczęściej w dypolmacji, (Kopaliński i Wikipedia)

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 65