KudoZ home » English to Polish » Law (general)

public document

Polish translation: dokument urzędowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:public document
Polish translation:dokument urzędowy
Entered by: cynamon

04:29 Oct 22, 2006
English to Polish translations [PRO]
Law (general) / apostille
English term or phrase: public document
this public document has been signed by County Clerk
anglistka
dokument urzędowy
Explanation:
tak jak w apostille po angielsku jest: This public document was signed by; a po polsku: niniejszy dokumnet urzędowy został podpisany przez
APOSTILLE. (Convention de La Haye du 5 octobre 1961). 1. Country: ……………………………………………………………………………. This public document. 2. is signed by … ...
www.minbuza.nl/en/welcome/comingtoNL,legalisation_of_docume...

APOSTILLE. (Convention de La Haye du 5 octobre 1961). 1. Państwo: . . . . . . . . . . . . . . . . . . Niniejszy dokument urzędowy. 2. podpisany został przez ...
www.senat.gov.pl/k5/dok/sejm/067/3024.pdf
Selected response from:

cynamon
Poland
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dokument publiczny
Icing
4dokument urzędowycynamon
3dokument publicznyDominika J


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dokument publiczny


Explanation:
sugestia

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2006-10-22 04:35:18 GMT)
--------------------------------------------------

zgadzam się w pełni z przedmówczynią

Icing
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dominika J: to miło, dziękuję :)
14 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dokument urzędowy


Explanation:
tak jak w apostille po angielsku jest: This public document was signed by; a po polsku: niniejszy dokumnet urzędowy został podpisany przez
APOSTILLE. (Convention de La Haye du 5 octobre 1961). 1. Country: ……………………………………………………………………………. This public document. 2. is signed by … ...
www.minbuza.nl/en/welcome/comingtoNL,legalisation_of_docume...

APOSTILLE. (Convention de La Haye du 5 octobre 1961). 1. Państwo: . . . . . . . . . . . . . . . . . . Niniejszy dokument urzędowy. 2. podpisany został przez ...
www.senat.gov.pl/k5/dok/sejm/067/3024.pdf

cynamon
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80
Grading comment
thanks

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dokument publiczny


Explanation:
słownik terminologii prawniczej i ekonomicznej

http://www.pwpw.pl/PressInfoEntry?id=156

--------------------------------------------------
Note added at 9 days (2006-10-31 13:04:51 GMT)
--------------------------------------------------

...brak ustawy o dokumentach publicznych, która doprecyzowałaby pojęcia takie jak np.: dokument publiczny, dokument urzędowy, wzór dokumentu publicznego, indywidualizacja dokumentu...

Dokument publiczny to szczególny rodzaj dokumentu urzędowego.

Uważam, iż można próbować definiować współczesny dokument publiczny, określając go jako: odpowiednio zabezpieczony dokument urzędowy, wytwarzany według określonego wzoru
w seriach lub w znacznej ilości...

Dominika J
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8