KudoZ home » English to Polish » Law (general)

scheduled offences

Polish translation: przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu publicznemu


17:03 Oct 29, 2006
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: scheduled offences
Special Criminal Court Only scheduled offences (mainly terrorist cases); cases heard by 3 judges.

Jest to fragment rozdzaiły poświęconego psychiatrii sądowej - rodzaj sądu w Republice Irlandii oraz rodzaj przestępstw zaplanowanych ????
Tomasz Kucmin
Polish translation:przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu publicznemu
Explanation:
chyba najbliżej
The Special Criminal Court (Irish Cúirt Choiriúil Speisialta) is a juryless criminal court in the Republic of Ireland which tries terrorist and organized crime cases

The court tries offences under the following laws:

Conspiracy and Protection of Property Act 1875
Explosive Substances Act 1883
Offences against the State Act 1939
Firearms Act 1925 to 1990
Criminal Damage Act 1991
Offences under these acts are known as "scheduled offences".

http://specialcriminalcourt.quickseek.com/#Scheduled_offence...

W polskim prawie karnym nie istnieje wyrażenie "terroryzm". Najbliższą definicję można znaleźć w rozdziale XX "Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu", artykuły 163 i dalsze, a także (przede wszystkim) w rozdziale XXXII "Przestępstwa przeciwko porządkowi publicznemu", Art. 252 §1 i dalsze: "Kto bierze lub przetrzymuje zakładnika w celu zmuszenia organu państwowego lub samorządowego, instytucji, organizacji, osoby fizycznej lub prawnej albo grupy osób do określonego zachowania się, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10". Widać wyraźnie, że definicja terroryzmu nie została określona zarówno w prawie polskim, jak i w innych europejskich.
http://www.teksty.gildia.pl/kret/teroryzm_zrodla_i_efekty

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2006-10-29 17:52:45 GMT)
--------------------------------------------------

These scheduled offences range from illegal possession of firearms, to importing seditious foreign newspapers, to threatening to damage property.

Strona jak wyzej

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2006-10-29 17:58:19 GMT)
--------------------------------------------------

można dodać w nawiasie cos w stylu...(określone we właściwych ustawach irlandzkich)
Selected response from:

kterelak
Poland
Grading comment
Dziękuję za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu publicznemukterelak
3 +1tylko przestepstwa okreslonego rodzaju
mdarron


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tylko przestepstwa okreslonego rodzaju


Explanation:
... w tym przypadku, jak podano w nawiasie, glownie sprawy terorystyczne

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-10-29 17:19:31 GMT)
--------------------------------------------------

"terrorystyczne" (przepraszam za blad)

mdarron
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 213

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
5 hrs
  -> dzieki!

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu publicznemu


Explanation:
chyba najbliżej
The Special Criminal Court (Irish Cúirt Choiriúil Speisialta) is a juryless criminal court in the Republic of Ireland which tries terrorist and organized crime cases

The court tries offences under the following laws:

Conspiracy and Protection of Property Act 1875
Explosive Substances Act 1883
Offences against the State Act 1939
Firearms Act 1925 to 1990
Criminal Damage Act 1991
Offences under these acts are known as "scheduled offences".

http://specialcriminalcourt.quickseek.com/#Scheduled_offence...

W polskim prawie karnym nie istnieje wyrażenie "terroryzm". Najbliższą definicję można znaleźć w rozdziale XX "Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu", artykuły 163 i dalsze, a także (przede wszystkim) w rozdziale XXXII "Przestępstwa przeciwko porządkowi publicznemu", Art. 252 §1 i dalsze: "Kto bierze lub przetrzymuje zakładnika w celu zmuszenia organu państwowego lub samorządowego, instytucji, organizacji, osoby fizycznej lub prawnej albo grupy osób do określonego zachowania się, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10". Widać wyraźnie, że definicja terroryzmu nie została określona zarówno w prawie polskim, jak i w innych europejskich.
http://www.teksty.gildia.pl/kret/teroryzm_zrodla_i_efekty

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2006-10-29 17:52:45 GMT)
--------------------------------------------------

These scheduled offences range from illegal possession of firearms, to importing seditious foreign newspapers, to threatening to damage property.

Strona jak wyzej

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2006-10-29 17:58:19 GMT)
--------------------------------------------------

można dodać w nawiasie cos w stylu...(określone we właściwych ustawach irlandzkich)

kterelak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 68
Grading comment
Dziękuję za pomoc