KudoZ home » English to Polish » Law (general)

criminal offence

Polish translation: przestępstwo (i już)


17:34 Mar 23, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: criminal offence
Czy termin przestępstwo karne jest poprawne, czy to juz tautologia?
damiana
Polish translation:przestępstwo (i już)
Explanation:
gdyż:
1/ offence w zależności od kontekstu może być tłumaczone jako wykroczenie, ale criminal offence to już tylko przestępstwo
2/ nie ma przestępstw nie-karnych
3/ wg polskiego prawa przestępstwa dzielą się na zbrodnie (zagrożenie pow 10 lat paki) i występki (mniej)
4/ czyn zabroniony pod groźbą sankcji karnej nie zawsze będzie przestępstwem, gdyż czyn taki będzie przestępstwem tylko wówczas, gdy osoba się go dopuszczająca ma zdolność prawną do popełnienia przestępstwa - a zdolności takiej nie mają m. in. dzieci, osoby niemające dostatecznej świadomości znaczenia swojego postępowania (psychicznie chorzy) oraz Prezydent RP podczas trwania kadencji (to nie jest immunitet - to jest prawna niezdolnośc do popełnienia przestępstwa, po wygaśnięciu kadencji nie może odpowiadać karnie za czyny popełnione w czasie trwania kadencji)
Selected response from:

yastee
Grading comment
Dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przestępstwo (karne)
Maja Źróbecka, MITI
4przestępstwo (i już)yastee
3czyn przestępczyKatarzyna Kolenda


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przestępstwo (karne)


Explanation:
Ja bym napisala tylko "przestępstwo", ale w dokumencie UE (http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/a... napisano "Określenie „przestępstwo karne” powinno
zostać zachowane, ponieważ wskazuje na wagę naruszenia przepisów i nałożonych sankcji." Mimo ze to wyjasnienie odnosi sie do czegos innego, to jest to doby argument na to, ze "przestepstwo karne" jest ok.

Maja Źróbecka, MITI
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 37

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
czyn przestępczy


Explanation:
jest takie określenie, ale nie jestem całkowice pewna jego poprawności

Katarzyna Kolenda
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przestępstwo (i już)


Explanation:
gdyż:
1/ offence w zależności od kontekstu może być tłumaczone jako wykroczenie, ale criminal offence to już tylko przestępstwo
2/ nie ma przestępstw nie-karnych
3/ wg polskiego prawa przestępstwa dzielą się na zbrodnie (zagrożenie pow 10 lat paki) i występki (mniej)
4/ czyn zabroniony pod groźbą sankcji karnej nie zawsze będzie przestępstwem, gdyż czyn taki będzie przestępstwem tylko wówczas, gdy osoba się go dopuszczająca ma zdolność prawną do popełnienia przestępstwa - a zdolności takiej nie mają m. in. dzieci, osoby niemające dostatecznej świadomości znaczenia swojego postępowania (psychicznie chorzy) oraz Prezydent RP podczas trwania kadencji (to nie jest immunitet - to jest prawna niezdolnośc do popełnienia przestępstwa, po wygaśnięciu kadencji nie może odpowiadać karnie za czyny popełnione w czasie trwania kadencji)

yastee
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 115
Grading comment
Dziekuje.