KudoZ home » English to Polish » Law (general)

clerk of the court

Polish translation: sekretarz sadu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:clerk of the court
Polish translation:sekretarz sadu
Entered by: mdarron

05:46 Apr 9, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: clerk of the court
USA, Północna Karolina.
Stanowisko pochodzące z wyboru, jak urząd szeryfa. Clerk of the court decyduje np czy odrzucić wniosek o ubezwłasnowolnienie, czy przekazać go sędziemu i wyznacza kuratora.

Jak to się powinno nazywać po polsku? Jakoś nie mam pomysłu...
mww
sekretarz sadu
Explanation:
sl. prawniczy
Selected response from:

mdarron
United States
Grading comment
thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3sekretarz sadu
mdarron
4 -1protokolant (sądowy)
Icing


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
protokolant (sądowy)


Explanation:
z reguły zapisuje przebieg rozpraw, posiedzeń, czy zebrań

Kościuszko mówi też o pisarzu sądowym, lecz chyba jednak protokolant jest bardziej powszechny

Icing
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  mdarron: protokolant sadowy to zwykle "court reporter" zastapiony obecnie w wiekszosci sadow przez magnetofon lub CD
1 hr

disagree  PanPeter: zgoda z przedmówczynią
7 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
sekretarz sadu


Explanation:
sl. prawniczy

mdarron
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 213
Grading comment
thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
2 hrs
  -> dziekuje!

agree  PanPeter
5 hrs
  -> dziekuje!

agree  legato
8 hrs
  -> dziekuje!