KudoZ home » English to Polish » Law (general)

legal/legislative response

Polish translation: rozwiązanie legislacyjne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:legal/legislative response
Polish translation:rozwiązanie legislacyjne
Entered by: robwoj

16:49 Sep 19, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / criminology
English term or phrase: legal/legislative response
Tekst dotyczy uznawania przez sądy ang. i amer. czynników łagodzących (choroby psychiczne, ograniczona poczytalnośc) w procesach kobiet oskarżonych o dzieciobójstwo.

...Finally, the same observation also has relevance to proposals for "new legislative responses to infanticide".

Tłumaczenie tego jako 'propozycje nowych reakcji prawnych / odpowiedzi prawnych' na problem dzieciobójstwa jakoś mi nie brzmi...
admkb
rozwiązanie legislacyjne
Explanation:
jest to t.zw. litentia poetica, chodzi o nowe podejście w ustanawianiu prawa w stosunku do tych osób. Czyli tłumaczenie powinno być "nowe podejście do problemów legislacyjnych" lub coś w tym stylu.
Selected response from:

robwoj
Poland
Grading comment
Serdeczne dzieki za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5rozwiązanie legislacyjnerobwoj
4reakcja/odpowiedź ustawodawcy
Adam Lankamer


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
rozwiązanie legislacyjne


Explanation:
jest to t.zw. litentia poetica, chodzi o nowe podejście w ustanawianiu prawa w stosunku do tych osób. Czyli tłumaczenie powinno być "nowe podejście do problemów legislacyjnych" lub coś w tym stylu.

robwoj
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104
Grading comment
Serdeczne dzieki za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skisteeps
56 mins
  -> dzieki,

agree  inmb
1 hr
  -> dziękuję

agree  Hanna Cichocka
2 hrs
  -> dzięki

agree  IwonaASzymaniak
3 hrs
  -> dzieki,

agree  allp
6 hrs
  -> dzieki,

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reakcja/odpowiedź ustawodawcy


Explanation:
... na dany problem .... inna możliwość

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2253