KudoZ home » English to Polish » Law (general)

Magistrates' Court

Polish translation: sąd magistracki


10:44 Oct 25, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / sady
English term or phrase: Magistrates' Court
Czesc,

Poszukuje najbardziej zblizonego tlumaczenia Magistrates' Court (angielskie prawodawstwo), cos co moge uzywac w pracy
Marzena Jezierska
Polish translation:sąd magistracki
Explanation:
nie wiem co to za praca, ale jeśli chcesz porównywać rózne systemy prawne, to proponuję nazewnictwo zbliżone fontetycznie do oryginału - czego oczywiście w polskim systemie nie ma

funkcyjnie jest to sąd pierwszej instacji (uniwersalne) / sąd grodzki (osadzone w realiach polskich)



--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2007-10-25 10:57:22 GMT)
--------------------------------------------------

zob. np. tu http://ec.europa.eu/civiljustice/maintenance_claim/maintenan...

Zgodnie z prawem Gibraltaru, zarówno sądy magistrackie (Magistrates’ Court), jak i Sąd Najwyższy (Supreme Court), mają prawo wydawać orzeczenia (...).
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sąd magistrackiMarek Daroszewski (MrMarDar)
4sąd rozjemczy
Justyna Cuper
3sąd pokojugabik
3Sąd Rozpoznawczy
EnglishDirect


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
magistrates' court
sąd rozjemczy


Explanation:
dla drobnych spraw i wstępnych przesłuchań.

propozycja

Justyna Cuper
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
magistrates' court
Sąd Rozpoznawczy


Explanation:
.

EnglishDirect
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 34

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
magistrates' court
sąd magistracki


Explanation:
nie wiem co to za praca, ale jeśli chcesz porównywać rózne systemy prawne, to proponuję nazewnictwo zbliżone fontetycznie do oryginału - czego oczywiście w polskim systemie nie ma

funkcyjnie jest to sąd pierwszej instacji (uniwersalne) / sąd grodzki (osadzone w realiach polskich)



--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2007-10-25 10:57:22 GMT)
--------------------------------------------------

zob. np. tu http://ec.europa.eu/civiljustice/maintenance_claim/maintenan...

Zgodnie z prawem Gibraltaru, zarówno sądy magistrackie (Magistrates’ Court), jak i Sąd Najwyższy (Supreme Court), mają prawo wydawać orzeczenia (...).


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 489
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: zdecydowanie tak
28 mins
  -> dzięki

agree  bajbus
2 hrs
  -> dzięki

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
magistrates' court
sąd pokoju


Explanation:
spotkałam się też z takim tłumaczeniem

gabik
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Maciek Drobka, Justyna Cuper, EnglishDirect