KudoZ home » English to Polish » Law (general)

Litigation services

Polish translation: pomoc prawna w sporach sądowych


19:32 Oct 26, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: Litigation services
Czy jest jakiś prostszy sposób przetłumaczenia niż "Usługi w zakresie rozstrzygania sporów". O ile w ogóle dobrze to rozumiem biorąc pod uwagę wieloznaczność słowa "service".
TadeuszWojtasik
Polish translation:pomoc prawna w sporach sądowych
Explanation:
Niekoniecznie przez adwokata - również przez radców prawnych.

http://tinyurl.com/2gp77g
http://tinyurl.com/yvdpfk
http://tinyurl.com/yw9vbl
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pomoc prawna w sporach sądowychPolangmar
3 -1usługi procesowe
Adam Lankamer


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
litigation services
pomoc prawna w sporach sądowych


Explanation:
Niekoniecznie przez adwokata - również przez radców prawnych.

http://tinyurl.com/2gp77g
http://tinyurl.com/yvdpfk
http://tinyurl.com/yw9vbl

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adam Lankamer: pomoc prawną mogą świadczyć też paralegals, którzy nie mają w ogóle prawa do występowania w sądzie; a adwokata dałem tylko dla przykładu ;-)
21 mins
  -> Oczywiście, dziękuję za wsparcie merytoryczne (radców prawnych dałem tylko dla przykładu ;-)). Litigation - (...) a judicial contest to determine and enforce legal rights: http://je.pl/ical .

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
litigation services
usługi procesowe


Explanation:
świadczone np. przez adwokata na rzecz klienta
propozycję powinien jednak potwierdzić prawnik

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-26 20:40:23 GMT)
--------------------------------------------------

do Polangmara: najpier twierdzisz, że trial services to usługi procesowe i że obejmują sprawy karne a litigation nie obejmują spraw karnych, żeby po chwili zdecydować się jednak, że po dodaniu criminal "litigation" też zaczną obejmować sprawy karne, których samo litigation nie obejmowało ... kupy sie to wszystko nie trzyma

za Black's Law Dictionary
litigator = trial lawyer

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2253

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Nie jestem prawnikiem, więc nie potwierdzam.;) Usługi procesowe to "trial services", które dotyczą też spraw karnych, czego raczej nie obejmują "litigation services".:) // To będą "criminal litigation services" - http://je.pl/kci3 .:)
15 mins
  -> sorry, ale zupełnie nie masz racji; http://tinyurl.com/3bxox3 - 400 tys. gugli na potwierdzenie, że sprawy karne "criminal" i "litigation" wcale się nie gryzą wbrew temu, co z dużym przekonaniem starasz się wykazać