KudoZ home » English to Polish » Law (general)

once removed of the whole blood

Polish translation: kuzyn z różnicą jednego pokolenia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:once removed of the whole blood
Polish translation:kuzyn z różnicą jednego pokolenia
Entered by: Karol Kacprzak

20:06 Nov 9, 2007
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / inheritance
English term or phrase: once removed of the whole blood
z postepowania spadkowego. Caly zwrot jest taki:'I am the cousin german (!) once removed of the whole blood (...)'. Domyslam sie, ze nie jest krewnym w najblizszej linii ale jak to przekazac?
Miza
kuzyn z różnicą jednego pokolenia
Explanation:
Problem jest dość skomplikowany i obecny również w genealogii. Rozumiem, że cousing once removed bez numerka jest jednoznaczny z 1st cousin once removed.

Dla mnie jest to syn mojego kuzyna (i ja dla niego), lub kuzyn mojego ojca. Po prostu kuzyn z różnica jednego pokolenia.

W Wikipedii użyto do tego określenia "kuzyni pierwszego stopnia raz przesunięci" co wydaje się dobre choć trochę kalkowate.

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2007-11-09 20:57:08 GMT)
--------------------------------------------------


zapomniałem dodać, że jest to oczywiście kuzyn pierwszego stopnia
Selected response from:

Karol Kacprzak
Poland
Grading comment
dzieki;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Odsunięty od całego rodu
Andrew Stanleyson
3 +1kuzyn z różnicą jednego pokolenia
Karol Kacprzak
3Daleki kuzyn - z drugiej linii
Andrew Stanleyson


Discussion entries: 2





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Odsunięty od całego rodu


Explanation:
albo wygnany, odrzucony przez cały ród

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2007-11-09 20:40:25 GMT)
--------------------------------------------------

trzeba brać pod uwagę cały styl piszącego w nieswoim języku + warto bz spytać tłumacza niemieckiego

Andrew Stanleyson
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kuzyn z różnicą jednego pokolenia


Explanation:
Problem jest dość skomplikowany i obecny również w genealogii. Rozumiem, że cousing once removed bez numerka jest jednoznaczny z 1st cousin once removed.

Dla mnie jest to syn mojego kuzyna (i ja dla niego), lub kuzyn mojego ojca. Po prostu kuzyn z różnica jednego pokolenia.

W Wikipedii użyto do tego określenia "kuzyni pierwszego stopnia raz przesunięci" co wydaje się dobre choć trochę kalkowate.

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2007-11-09 20:57:08 GMT)
--------------------------------------------------


zapomniałem dodać, że jest to oczywiście kuzyn pierwszego stopnia


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Relacja_rodzinna
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Cousin
Karol Kacprzak
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dzieki;)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward
6 mins

3 days13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Daleki kuzyn - z drugiej linii


Explanation:
z drugiej linii

Andrew Stanleyson
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68