KudoZ home » English to Polish » Law (general)

to be false or do not believe to be true

Polish translation: co do którego wiem, że nie jest zgodne ze stanem faktycznym lub które uważam za nieprawdziwe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to be false or do not believe to be true
Polish translation:co do którego wiem, że nie jest zgodne ze stanem faktycznym lub które uważam za nieprawdziwe
Entered by: smok

19:58 Jan 17, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: to be false or do not believe to be true
This statement is true to the best of my knowledge and belief and I make it knowing that, if it is tendered in evidence, I shall be liable to prosecution if I have wilfully stated in it anything which I know to be false or do not believe to be true.

Chodzi mi tylko o koniec zdania... jak to zgrabnie ująć?
Magda K
co do którego wiem, że nie jest zgodne ze stanem faktycznym lub które uważam za nieprawdziwe
Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-17 21:38:37 GMT)
--------------------------------------------------

oświadczenie lub stwierdzenie, co do którego wiem (...)

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2008-01-25 15:31:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Jeśli o mnie chodzi, to wolę wersję Stanisława.
Selected response from:

smok
Grading comment
Dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Wybór był trudny i najchętniej rozdzieliłabym punkty między wszystkich odpowiadających.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1co do którego wiem, że nie jest zgodne ze stanem faktycznym lub które uważam za nieprawdziwesmok
3nie podałem informacji co do których wiem lub przypuszczam, że są nieprawdziwe
Stanislaw Czech, MCIL
3wiem, że jest nieprawdą lub nie wierzę, że nie jest prawdziwe
Andrew Stanleyson
3... o czym wiem, że nie jest prawdą lub co uważam za nieprawdę.Robert Foltyn


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
... o czym wiem, że nie jest prawdą lub co uważam za nieprawdę.


Explanation:
Może jakoś tak?

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 184

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wiem, że jest nieprawdą lub nie wierzę, że nie jest prawdziwe


Explanation:
o którym wiem, -...... jak to bardziej zgrabnie? Wiem, że nie wiem

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-01-17 20:25:45 GMT)
--------------------------------------------------

znaczy: "nie wierzę, ze JEST prawdziwe. Już to napisałem, i nie ma? Ciekawe.

Andrew Stanleyson
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  iseult: Andrew, czy nie za duzo tego "nie"// a swoja droga czy w jezyku prawniczym nie uzywa sie slowa falsz? jestem ciekawa?
10 mins
  -> o jedno, czy znasz słowo yeslessnessless? Poprawiłem się też, ale racja racją

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nie podałem informacji co do których wiem lub przypuszczam, że są nieprawdziwe


Explanation:
wydaje mi sie, ze to bardziej zgodne ze standardami polskiego jezyka prawniczego...

Pozdrawiam
SC

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1358

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
co do którego wiem, że nie jest zgodne ze stanem faktycznym lub które uważam za nieprawdziwe


Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-17 21:38:37 GMT)
--------------------------------------------------

oświadczenie lub stwierdzenie, co do którego wiem (...)

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2008-01-25 15:31:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Jeśli o mnie chodzi, to wolę wersję Stanisława.

smok
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 57
Grading comment
Dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Wybór był trudny i najchętniej rozdzieliłabym punkty między wszystkich odpowiadających.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
4 mins
  -> dziękuję