KudoZ home » English to Polish » Law (general)

neck compression

Polish translation: zaciśnięcie szyi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:neck compression
Polish translation:zaciśnięcie szyi
Entered by: Polangmar

12:39 Mar 14, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: neck compression
W sekcji zwlok, chodzi o zabojstwo, podanie wstepnej przyczyny smierci:
Neck compression

Nie wiem czy ucisk szyi to fachowy termin, o taki bardzo prosze.
MMcHugh
zaciśnięcie szyi
Explanation:
zaciśnięcie szyi za pomocą liny lub rąk

Asfiksja (zamartwica) jest to stan niedoboru tlenowego w organizmie. Jeśli nie podejmie się natychmiastowych czynności ratowniczych, prowadzi do szybkiej utraty przytomności i śmierci. Asfiksja to inaczej uduszenie lub anoksja.
Asfiksja u ludzi wymaga natychmiastowej interwencji medycznej.
Przyczynami asfiksji są:
Fizyczne zablokowanie dróg oddechowych na drodze z i do płuc
Zgniecenie lub przyciśnięcie klatki piersiowej lub brzucha
Zadławienie
Utonięcie
Duszenie, lub zewnętrzne zaciśnięcie szyi lub gardła, np. za pomocą liny (powieszenie) lub rąk
http://tinyurl.com/3akjl6
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zaciśnięcie szyiPolangmar
3ucisk szyi
Kinga Palczewska


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ucisk szyi


Explanation:
W podanym linku mowa o tętniaku, ale myślę, że ucisk szyi to fachowy termin.

Example sentence(s):
  • Po podaniu leku utrzymywano ucisk szyi tętniaka przez około 20-40 minut
  • The neck compression was continued from 20 to 40 minutes after the injection

    Reference: http://www.google.pl/search?q=%22ucisk+szyi%22&ie=utf-8&oe=u...
Kinga Palczewska
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Ucisk szyi to naciskanie szyi lub (potocznie) ból szyi - raczej nie może być przyczyną śmierci.
10 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaciśnięcie szyi


Explanation:
zaciśnięcie szyi za pomocą liny lub rąk

Asfiksja (zamartwica) jest to stan niedoboru tlenowego w organizmie. Jeśli nie podejmie się natychmiastowych czynności ratowniczych, prowadzi do szybkiej utraty przytomności i śmierci. Asfiksja to inaczej uduszenie lub anoksja.
Asfiksja u ludzi wymaga natychmiastowej interwencji medycznej.
Przyczynami asfiksji są:
Fizyczne zablokowanie dróg oddechowych na drodze z i do płuc
Zgniecenie lub przyciśnięcie klatki piersiowej lub brzucha
Zadławienie
Utonięcie
Duszenie, lub zewnętrzne zaciśnięcie szyi lub gardła, np. za pomocą liny (powieszenie) lub rąk
http://tinyurl.com/3akjl6

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739
Grading comment
Dziekuje.