KudoZ home » English to Polish » Law (general)

documents only arbitration

Polish translation: arbitraż (prowadzony) na podstawie dokumentów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:documents-only arbitration
Polish translation:arbitraż (prowadzony) na podstawie dokumentów
Entered by: Polangmar

22:56 Apr 21, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / ADR
English term or phrase: documents only arbitration
the parties may provide the arbitrator with written submissions and documentation only, called a documents only arbitration
rounder
arbitraż (prowadzony) na podstawie dokumentów
Explanation:
W ten sposób.

http://tinyurl.com/45a9lf
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4arbitraż (prowadzony) na podstawie dokumentówPolangmar
5 -1postępowanie [arbitrażowe] prowadzone na podstawie dokumentów i innych pismMichal Mroz
3abitraż bazujący jedynie na dokumentach
Michal Kozlowski


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
arbitraż (prowadzony) na podstawie dokumentów


Explanation:
W ten sposób.

http://tinyurl.com/45a9lf

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Kozlowski: Link wcale nie popiera rozwiązania, chociaż jest ono zapewne słuszne.
5 mins
  -> To nie link, lecz ich zbiór:) - dwa linki z tego zbioru, popierające rozwiązanie, zamieściłem powyżej.:)

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
abitraż bazujący jedynie na dokumentach


Explanation:
...strony mogą przedstawiać arbitrowi jedynie pisemne wnioski i dokumentację, zwany arbitrażem bazującym jedynie na dokumentach

Michal Kozlowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
postępowanie [arbitrażowe] prowadzone na podstawie dokumentów i innych pism


Explanation:
Art. 1189  § 1. Kodeksu postępowania cywilnego:
"W braku odmiennego uzgodnienia stron, sąd polubowny decyduje o tym, czy przeprowadzić rozprawę w celu przedstawienia przez strony twierdzeń lub dowodów na ich poparcie, czy też postępowanie będzie prowadzone na podstawie dokumentów i innych pism, bez wyznaczania rozprawy. Jeżeli strony nie uzgodniły, że postępowanie będzie prowadzone bez wyznaczania rozprawy, sąd polubowny jest obowiązany rozpoznać sprawę na rozprawie, gdy jedna ze stron tego zażąda."


Michal Mroz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: 1. Nie tylko postępowanie, ale również orzeczenie będzie na podstawie dokumentów. 2. Sformułowanie "dokumentów i innych pism" jest nielogiczne, gdyż nie każdy dokument jest pismem.
5 hrs
  -> Nielogiczne ? A to proszę zgłosić uwagę do Sejmu, bo to Sejm uchwalił KPC. Można się nie zgadzać z tekstami ustaw i aktów wykonawczych, ale należy je stosować, bo takie jest prawo.