KudoZ home » English to Polish » Law (general)

exempt charity

Polish translation: niezależna fundacja charytatywna niepodlegajaca Charity Commission (Komisji Charytatywnej)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exempt charity
Polish translation:niezależna fundacja charytatywna niepodlegajaca Charity Commission (Komisji Charytatywnej)
Entered by: Monika Rozwarzewska

09:33 May 1, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law (general) / legal
English term or phrase: exempt charity
czy "exempt charity" można przetłumaczyć jako "organizacja dobra publicznego", gdy rzecz tyczy się spółdzielni mieszkaniowej?
Monika Rozwarzewska
Poland
niezależna fundacja charytatywna niepodlegajaca Charity Commission (Komisji Charytatywnej)
Explanation:
exempt - excluded from supervisory and monitoring powers of Charity Commission

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2008-05-02 20:32:05 GMT)
--------------------------------------------------

przykładem może być Family First - spółdzielnia mieszkaniowa w UK zarejestrowana jako właśnie taka niezależna instytucja charytatywna

--------------------------------------------------
Note added at 1 day11 hrs (2008-05-02 20:35:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.charity-commission.gov.uk/publications/cc23.asp
Selected response from:

Luiza Jude
United Kingdom
Grading comment
bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1niezależna fundacja charytatywna niepodlegajaca Charity Commission (Komisji Charytatywnej)Luiza Jude
4Jednostka prawna posiadająca status organizacji dobroczynnej
Jerzy Ozana
3zwolniona (z opodatkowania) organizacja pożytku publicznego
Adam Lankamer
3 -1zwolniona z podatku organizacja charytatywna
Agnieszka Zawilinska


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zwolniona (z opodatkowania) organizacja pożytku publicznego


Explanation:
pewność ograniczona, bo tak naprawdę nie wszędzie i nie zawsze takie podmioty są zwolnione z podatków :-(

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2253
Notes to answerer
Asker: szybko dodaję, że rzecz ma miejsce w Wielkiej Brytanii


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clairee
1 day7 hrs

disagree  Luiza Jude: nie chodzi tutaj o podatki
1 day10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Jednostka prawna posiadająca status organizacji dobroczynnej


Explanation:
Organizacja/spółdzielnia nie musi rezygnować ze swojego głównego profilu działalności, żeby stać się 'exempt charity'. Jeśli jest to równoważne tax-exempt charity (nie mam 100% pewności), to poprzednia odpowiedź jest równie trafna.

Jeśli w tłumaczonym tekście chodzi o spółdzielnię typu Industrial and Provident Society, to polecam ten artykuł:
http://wiadomosci.ngo.pl/files/ekonomiaspoleczna.pl/public/R...

Jerzy Ozana
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

1 day33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
zwolniona z podatku organizacja charytatywna


Explanation:
odpowiednik polskiej "fundacji" - jednostki o statusie organizacji charytatywnej

Agnieszka Zawilinska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Luiza Jude: nie chodzi tutaj o podatki
10 hrs

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niezależna fundacja charytatywna niepodlegajaca Charity Commission (Komisji Charytatywnej)


Explanation:
exempt - excluded from supervisory and monitoring powers of Charity Commission

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2008-05-02 20:32:05 GMT)
--------------------------------------------------

przykładem może być Family First - spółdzielnia mieszkaniowa w UK zarejestrowana jako właśnie taka niezależna instytucja charytatywna

--------------------------------------------------
Note added at 1 day11 hrs (2008-05-02 20:35:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.charity-commission.gov.uk/publications/cc23.asp

Luiza Jude
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 74
Grading comment
bardzo dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: brawa za dociekliwość!
17 mins
  -> dzięki. akurat tak się złożyło, że miałam tłumaczenie ustne ostatnio w family first i dociekałam jaki status ma ta organizacja..jaki zbieg okoliczności:)