KudoZ home » English to Polish » Law (general)

FAR FROM INVOLVING A DEPARTURE FROM THESE FUNDAMENTAL RULES

Polish translation: nie dopuszczając do odstępstwa od tych podstawowych zasad


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:far from involving a departure from these fundamental rules
Polish translation:nie dopuszczając do odstępstwa od tych podstawowych zasad
Entered by: stett

00:10 Aug 27, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: FAR FROM INVOLVING A DEPARTURE FROM THESE FUNDAMENTAL RULES
szczególnie chodzi mi o INVOLVING A DEPARTURE, z resztą wyrażenia sobie poradzę :)
stett
wykluczyć odejście od tych fundamentalnych zasad
Explanation:
w zupelnosci nie brać pod uwagę odejścia od tych fundamentalnych zasad


far from - wrecz przeciwnie, wrecz odwrotnie
involve departure - doslownie zastosowac odejscie, po prostu

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2008-08-27 00:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiscie zasady moga okazac sie prawem lub przykazaniami w zaleznosci od kontekstu. Moze nalezalo poczekac :)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-08-27 02:28:13 GMT)
--------------------------------------------------

oj chyba zapomnialam wczesniej slowa:
involve departure - doslownie zastosowac odejscie czyli po prostu odejsc ewentualnie odstapic
Selected response from:

Bubz
Grading comment
Wielkie dzięki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3nie dopuszczając do odstępstwa od fundamentalnych zasad
Agnieszka Zawilinska
3wykluczyć odejście od tych fundamentalnych zasadBubz


Discussion entries: 2





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
far from involving a departure from these fundamental rules
wykluczyć odejście od tych fundamentalnych zasad


Explanation:
w zupelnosci nie brać pod uwagę odejścia od tych fundamentalnych zasad


far from - wrecz przeciwnie, wrecz odwrotnie
involve departure - doslownie zastosowac odejscie, po prostu

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2008-08-27 00:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiscie zasady moga okazac sie prawem lub przykazaniami w zaleznosci od kontekstu. Moze nalezalo poczekac :)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-08-27 02:28:13 GMT)
--------------------------------------------------

oj chyba zapomnialam wczesniej slowa:
involve departure - doslownie zastosowac odejscie czyli po prostu odejsc ewentualnie odstapic


Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 249
Grading comment
Wielkie dzięki.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
far from involving a departure from these fundamental rules
nie dopuszczając do odstępstwa od fundamentalnych zasad


Explanation:
Trochę trudno bez kontekstu, ale intuicyjnie wybieram "nie dopuszczając do"

Agnieszka Zawilinska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Faktycznie, następnym razem będę bardziej dbał o kontekst. Tłumaczenie na czuja nie jest łatwe. Pewnie wynikło niedoświadczenia.