KudoZ home » English to Polish » Law (general)

non-probate property

Polish translation: majątek niewchodzący w skład masy spadkowej, majątek wyłączony z postępowania spadkowego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-probate property
Polish translation:majątek niewchodzący w skład masy spadkowej, majątek wyłączony z postępowania spadkowego
Entered by: Polangmar

10:18 Feb 13, 2009
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: non-probate property
kontekst: masa spadkowa
PiotrekAnd
Poland
majątek niewchodzący w skład masy spadkowej, majątek wyłączony z postępowania spadkowego
Explanation:
5. Polisa nie wchodzi w skład masy spadkowej ( śmierć, rozwód). Co to znaczy, że polisa na życie nie wchodzi do masy spadkowej? Oznacza to, że wskazana osoba uposażona otrzyma pieniądze z polisy niezależnie od postępowania spadkowego (polisa jest wyłączona z tego postępowania, czyli wogóle nie brana na nim pod uwagę). Osoba uposażona nie zapłaci również podatku od spadku. Nie ma możliwości podzielenia się polisą również podczas rozwodu.
http://tinyurl.com/ccdhwm
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4majątek niewchodzący w skład masy spadkowej, majątek wyłączony z postępowania spadkowegoPolangmar
3majątek nie poświadczony
Miriam300
2majątek nie ujęty w testamencie
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
majątek nie ujęty w testamencie


Explanation:
Probate property is controlled by your will. Non- probate property is not controlled by your will. - http://tinyurl.com/d7nqng

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 508

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Może być ujęty - nie ma zakazu wpisywania wszystkiego, co się posiada, do testamentu.
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
majątek nie poświadczony


Explanation:
majątek nie poświadczony


Miriam300
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: ???
7 hrs

neutral  M.A.B.: Przez kogo?
5 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
majątek niewchodzący w skład masy spadkowej, majątek wyłączony z postępowania spadkowego


Explanation:
5. Polisa nie wchodzi w skład masy spadkowej ( śmierć, rozwód). Co to znaczy, że polisa na życie nie wchodzi do masy spadkowej? Oznacza to, że wskazana osoba uposażona otrzyma pieniądze z polisy niezależnie od postępowania spadkowego (polisa jest wyłączona z tego postępowania, czyli wogóle nie brana na nim pod uwagę). Osoba uposażona nie zapłaci również podatku od spadku. Nie ma możliwości podzielenia się polisą również podczas rozwodu.
http://tinyurl.com/ccdhwm

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739
Grading comment
dziękuję