KudoZ home » English to Polish » Law (general)

Residuary gift

Polish translation: zapis majątku spadkowego (pozostałego po spłacie zadłużenia i obciążeń)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:residuary gift
Polish translation:zapis majątku spadkowego (pozostałego po spłacie zadłużenia i obciążeń)
Entered by: Polangmar

08:44 Feb 20, 2009
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Spadek
English term or phrase: Residuary gift
Jedna z pozycji w angielskim testamencie. Rozumiem znaczenie ale potrzebuję fachową terminologię.
Dziękuję za pomoc.
Izabela Klodzinska
Poland
zapis majątku spadkowego oczyszczonego z długów (i obciążeń)
Explanation:
Jedna z kilku możliwości.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day12 hrs (2009-02-21 21:17:16 GMT)
--------------------------------------------------

Inna możliwość:
- zapis majątku spadkowego po spłacie zadłużenia (i obciążeń)

http://tinyurl.com/czukvd
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1reszte spadkowa darujedarotob
4 -1zapis majątku spadkowego oczyszczonego z długów (i obciążeń)Polangmar


Discussion entries: 1





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
residuary gift
reszte spadkowa daruje


Explanation:
Ppytasz o bardzo podobne frazy kilka razy. Na przyszlosc - if any, daj wiecej kontekstu.

darotob
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 133

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Ani "reszta spadkowa" ani "daruję". Więcej tutaj: http://www.proz.com/kudoz/3096754 . || Cd.: Wyrażenie "oczyścić z długów" jest w zwykłym użyciu i nie ma "nielegalnych" konotacji (chyba że ktoś się bardzo uprze): http://je.pl/2xvl .
1 day8 hrs

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
residuary gift
zapis majątku spadkowego oczyszczonego z długów (i obciążeń)


Explanation:
Jedna z kilku możliwości.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day12 hrs (2009-02-21 21:17:16 GMT)
--------------------------------------------------

Inna możliwość:
- zapis majątku spadkowego po spłacie zadłużenia (i obciążeń)

http://tinyurl.com/czukvd

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3739
Grading comment
Dziękuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  darotob: Bedac prawnikim 40 lat i majac doktorat z prawa z UW NIGDY nie slyszalem o "oczyszczonym" spadku - chyba z aktywow i nielegalnie. I zeby nie bylo watpilowsci Webster http://www.websters-dictionary-online.org/translation/Polish...
3 hrs
  -> Kolejny rewanż? 1. Napisałem "Jedna z kilku możliwości." - inna powyżej. 2. Termin prawniczy musi być UŻYWANY przez PRAWNIKÓW, a nie tylko przepisywany z jednego słownika internetowego do drugiego wyłącznie w celu zwiększenia ich objętości.