ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Law (general)

Perverting the course of justice

Polish translation: popłenienie przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Perverting the course of justice
Polish translation:popłenienie przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości
Entered by: Mateusz Kiecz

10:12 Dec 6, 2010
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: Perverting the course of justice
Przestepstwo zwiazane z dokonywaniem czynnosci majacych na celu oszukanie wymiaru sprawiedliwosci, np. podawanie falszywych danych osobistych. Chcialbym wiedziec, jak to przestepstwo jest napisane w polskim prawie (np. unikanie/oszukiwanie wymiaru sprawiedliwosci)
Mateusz Kiecz
United Kingdom
popłenienie przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości
Explanation:
Ogólnie. Konkretnie, jest ich kilka, do wyboru. Patrz link.

--------------------------------------------------
Note added at 10 minutes (2010-12-06 10:22:46 GMT)
--------------------------------------------------

Podanie fałszywych danych osobistych może stanowić przestępstwo z art. 233 KK - fałszywe zeznania.
Selected response from:

Bartosz Rogowski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1mataczenie
Stanislaw Czech, MCIL
3popłenienie przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości
Bartosz Rogowski
1 +1udaremnianie prawidłowego funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości
geopiet


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
perverting the course of justice
mataczenie


Explanation:
z tego co widzę perverting the course of justice można tłumaczyć jako nadużywanie prawa.

Podane przez ciebie przykłady mieszczą się w kategorii przestępstw "przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości" (KK od art 232)

Większość z podanych przez Ciebie przykładów miesci się w obrębie mataczenia ale zakres pojęcia "perverting the course of justice" jest znacznie szerszy od zakresu pojęcia "mataczenie"

Pozdrawiam
S


    Reference: http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-karne/pozostale-13/odpowied...
    Reference: http://karne.pl/karny.html
Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1350

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  adamgajlewicz: I couldn't agree more!
2 days21 hrs
  -> Dziękuję :)

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
perverting the course of justice
popłenienie przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości


Explanation:
Ogólnie. Konkretnie, jest ich kilka, do wyboru. Patrz link.

--------------------------------------------------
Note added at 10 minutes (2010-12-06 10:22:46 GMT)
--------------------------------------------------

Podanie fałszywych danych osobistych może stanowić przestępstwo z art. 233 KK - fałszywe zeznania.


    Reference: http://www.policja.pl/portal.php?serwis=pol&dzial=29
Bartosz Rogowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 206

32 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
perverting the course of justice
udaremnianie prawidłowego funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości


Explanation:
Mężczyzna ten jest również oskarżony o próbę udaremniania prawidłowego funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości poprzez podawanie policji fałszywego nazwiska, - http://www.gazeta.ie/art/Szokujace-informacje-dotyczace-mord...

----------------

Oskarżony przyznał się do popełnienia trzech z zarzucanych mu przestępstw oraz do udaremniania prawidłowego funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości. - http://www.eksportuj.pl/artykul/pokaz/id/14352/strona/5/Inte...


------------------


POPLECZNICTWO
Popełnia je ten, kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne, pomagając sprawcy uniknąć odpowiedzialności karnej, w szczególności ten, kto sprawcę ukrywa, zaciera ślady przestępstwa albo odbywa za skazanego karę; nie podlega jednak karze osoba, która ukrywa osobę najbliższą

przedmiot ochrony: wymiar sprawiedliwości przed utrudniającą, ingerującą osobą trzecią
strona przedmiotowa: ukrycie sprawcy, zatarcie śladów, odbycie za skazanego kary
strona podmiotowa: wina umyślna, zamiar bezpośredni lub ewentualny - http://www.justitia.pl/article.php?sid=359

-------------------

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 338

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  akkek
2 days1 hr
  -> dziękuję