KudoZ home » English to Polish » Law (general)

solicitor/ barrister

Polish translation: radca prawny / adwokat


20:56 Nov 6, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: solicitor/ barrister
Jaka jest pomiedzy nimi roznica to wiem, chodzi mi tylko o to jak ich rozgraniczyc
MonikaSojka
United Kingdom
Polish translation:radca prawny / adwokat
Explanation:
ten pierwszy to bardziej radca prawny, a ten drugi to bardziej obrońca, który reprezentuje przed sądem, myślę.

HTH
Magda
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2radca prawny / adwokat
Magda Dziadosz
4adwokat/radca prawny, obrońca
dudzik
4obronca, notariusz / adwokat
Dominika Schoenborn
3notariusz (dla dokumentów), radca prawny, adwokat (dla sądu, policji) /
bartek


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
notariusz (dla dokumentów), radca prawny, adwokat (dla sądu, policji) /


Explanation:
/ obrońca, adwokat

Solicitor adwokatem jest jakby w mniejszych sprawach

Podaję tylko warunki GB

http://www.adwokatura.pl/aktualnosci__przepisy_prawzagran.ht...


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
radca prawny / adwokat


Explanation:
ten pierwszy to bardziej radca prawny, a ten drugi to bardziej obrońca, który reprezentuje przed sądem, myślę.

HTH
Magda

Magda Dziadosz
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 119
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joannap
21 mins

agree  emis
13 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obronca, notariusz / adwokat


Explanation:
solicitor - reprezentuje oskarzonych w np.Magistrates' Courts i jest to w wielu przypadkach 'duty solicitor' - obronca z urzedu (wiem bo sama tlumacze w tego typu sadach); w kilku przypadkach 'solicitor' odgrywa role polskiego notariusza bo monza u niego potwierdzic kopie dokumentow, np. paszportu

barrister - w sadach koronnych to 'barrister' reprezentuje oskarzonego przed sadem natomiast 'solicitor' zalatwia cala papierkowa robote; jezeli potrzebujesz adwokata, najpierw kontaktujesz sie z 'solicitor', a dopiero pozniej twoja sprawa jest skierowana do 'barrister'; 'barristers' reprezentuja swoich klientow w sadach wyzszej instancji, np. Crown Courts, Courts of Appeal

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-06 22:59:40 (GMT)
--------------------------------------------------

solicitor / barrister - US attorney

Dominika Schoenborn
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
adwokat/radca prawny, obrońca


Explanation:
solicitor=adwokat/radca prawny
barrister=obrońca

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-06 23:22:02 (GMT)
--------------------------------------------------

solicitor = advises his clients on matters of law, draws up official documents, and acts in many court cases. Most people engage a sol. for domestic matters, such as buying or selling a house, negotiating a will or bequest, or advise on apparent legal injustice

barrister = can advise on legal problems submiited by a solicitor, and present a case in the higher courts.

From \"An A to Z of British life\" Dictionary of Britain


    PWN Oxford dictionary
dudzik
Native speaker of: Native in GermanGerman