KudoZ home » English to Polish » Law (general)

przejście graniczne

Polish translation: border crossing;


12:17 Mar 3, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / administration
English term or phrase: przejście graniczne
oficjalne miejsce przekraczania granicy państwowej: crossing, pasasge, transit? Moze ktos ostatnio przekraczal granice i pamieta co tam wypisuja?
jjk
Poland
Polish translation:border crossing;
Explanation:
100%

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2004-03-03 13:04:56 GMT)
--------------------------------------------------

\"checkpoint\" - posterunek kontrolny (nawet na granicy) - nie ma wiele wspólnego z przejściem granicznym. No, chyba ze w Bułgarii, Macedonii itd. Ewentualnie takie, jak w Mieroszowie
Poza tym \"border checkpoint\" = 71 w google\'u
\"border crossing = 287.000 + kawałek w google\'u
Selected response from:

bartek
Grading comment
Czyli przekracza granice na przejsciu granicznym to bedzie he's crossing the border at the border crossing - i niech im tak bedzie - powinni siedziec w domu.
Dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4border crossing;
bartek
4 +3border checkpoint
Astro Jaroslaw Rutkowski


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
border checkpoint


Explanation:
to dodatkowo do tego co sugeruje Bartek

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-03 12:25:50 (GMT)
--------------------------------------------------

As mayor of Surrey, Mr. McCallum is proud that his city\'s population has grown by 42 per cent since 1991, to 347,825 people, according to the 2001 census. Surrey also boasts Canada\'s second-busiest border checkpoint.


Astro Jaroslaw Rutkowski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Raczynski
6 mins
  -> dzięki

agree  Andrzej Lejman: Najsłynniejszy był chyba Checkpoint Charlie
10 mins
  -> dzięki

agree  Kasia Ziolek
1 hr
  -> dzięki

1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
przejście graniczne
border crossing;


Explanation:
100%

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2004-03-03 13:04:56 GMT)
--------------------------------------------------

\"checkpoint\" - posterunek kontrolny (nawet na granicy) - nie ma wiele wspólnego z przejściem granicznym. No, chyba ze w Bułgarii, Macedonii itd. Ewentualnie takie, jak w Mieroszowie
Poza tym \"border checkpoint\" = 71 w google\'u
\"border crossing = 287.000 + kawałek w google\'u

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993
Grading comment
Czyli przekracza granice na przejsciu granicznym to bedzie he's crossing the border at the border crossing - i niech im tak bedzie - powinni siedziec w domu.
Dziekuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: można i tak
16 mins
  -> Na pewno tak trzeba. Checkpoint Charlie (przechodzilam) był wielkości rozrośniętej budki z kwiatkami

agree  PanPeter
41 mins
  -> Dzięki :-)

agree  Macieks: tylko czemu w Bulgarii?
1 hr
  -> a bo ja wiem, może dlatego, że szukając po google'u widziałam te checkponty m.in. na bułgarskich stronach. Ale osobiście bardzo miło wspominam Bułgarów :-)))

agree  Misiaczek
1 hr
  -> Dzięki :-)