KudoZ home » English to Polish » Law (general)

preliminary court

Polish translation: materiał do przemyśleń


17:22 Mar 5, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: preliminary court
exchange of data and information between the courts / preliminary courts
sądy pierwszej instancji??
Awita
Polish translation:materiał do przemyśleń
Explanation:
The preliminary courts:
1- Courts of first instance
2- Courts of personal status
3- Criminal / Investigative Courts
• The Higher Courts:
1- Courts of Appeal
2- Courts of Cassation (abrogation, annulment)
http://www.lingnet.org/areaStudies/perspectives/iraq/iraq.pd...

I teraz - jak widzisz, nie jest to sąd pierwszej instancji.
Skłaniałabym się do dwóch wersji.
Pierwsza - sąd ...... , ale w Iraku
Druga - to co wynika z artykułu pod
http://www.adwokatura.pl/aktualnosci_przedsadamiwspolnotowym...
By nieco zatrzeć to wrażenie, w niniejszym, a także w następnym artykule, omówimy najważniejsze aspekty procedury tzw. orzeczeń wstępnych.
To właśnie w takiej sytuacji, w której sąd podzieli wątpliwości związane z wykładnią, ważnością lub nieważnością danego aktu prawa wspólnotowego, sędzia, w zależności od okoliczności, będzie zobowiązany lub uprawniony do wszczęcia procedury orzeczeń wstępnych, która jest przedmiotem niniejszego artykułu.

Sąd orzeczeń wstępnych???
Selected response from:

bartek
Grading comment
Thanks for help!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2materiał do przemyśleń
bartek
2sąd pierwszej instancjiRyszard Matuszewski


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
sąd pierwszej instancji


Explanation:
najprawdopodobniej, chociaż w takich razach słowniki podają: court of first resort

Ryszard Matuszewski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
materiał do przemyśleń


Explanation:
The preliminary courts:
1- Courts of first instance
2- Courts of personal status
3- Criminal / Investigative Courts
• The Higher Courts:
1- Courts of Appeal
2- Courts of Cassation (abrogation, annulment)
http://www.lingnet.org/areaStudies/perspectives/iraq/iraq.pd...

I teraz - jak widzisz, nie jest to sąd pierwszej instancji.
Skłaniałabym się do dwóch wersji.
Pierwsza - sąd ...... , ale w Iraku
Druga - to co wynika z artykułu pod
http://www.adwokatura.pl/aktualnosci_przedsadamiwspolnotowym...
By nieco zatrzeć to wrażenie, w niniejszym, a także w następnym artykule, omówimy najważniejsze aspekty procedury tzw. orzeczeń wstępnych.
To właśnie w takiej sytuacji, w której sąd podzieli wątpliwości związane z wykładnią, ważnością lub nieważnością danego aktu prawa wspólnotowego, sędzia, w zależności od okoliczności, będzie zobowiązany lub uprawniony do wszczęcia procedury orzeczeń wstępnych, która jest przedmiotem niniejszego artykułu.

Sąd orzeczeń wstępnych???


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993
Grading comment
Thanks for help!