KudoZ home » English to Polish » Law (general)

the courts are reluctant to follow this procedure...

Polish translation: sądy niechętnie stosują się do tej procedury/ ....niechętnie postępują w myśl tej procedury ....


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:the courts are reluctant to follow this procedure...
Polish translation:sądy niechętnie stosują się do tej procedury/ ....niechętnie postępują w myśl tej procedury ....
Entered by: amat

00:11 Mar 9, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: the courts are reluctant to follow this procedure...
It is a duty of the court to enquire into the facts alleged by the petitioner. However, the courts are reluctant to follow this procedure more than is absolutely necessary.
Rzecz dzieje sie podczas rozprawy rozwodowej:
Obowiazkiem sadu jest zbadanie faktow przedstawionych przez powoda/powodke. Nadmienic jednak nalezy, ze sady...?
Czy chodzi o to, ze sad po prostu nie wnika w przedstawiane fakty, bardziej niz jest to konieczne?
I jak to ladnie ujac po polsku?
xxxJowita
sądy niechętnie stosują się do tej procedury/ ....niechętnie postępują w myśl tej procedury ....
Explanation:
cd. ...ograniczając się do niezbędnego minimum/ lub ... nie wykraczając poza niezbędne minimum
Selected response from:

amat
Grading comment
DZIEKUJE
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2niechetnie
PanPeter
4 +2sądy niechętnie stosują się do tej procedury/ ....niechętnie postępują w myśl tej procedury ....amat
3 +1sądy niechętnie podejmują tego typu działania
Agnieszka Hayward


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
niechetnie


Explanation:
Pomimo to, sądy niechętnie postępują według takiej procedury, i to w stopniu nie większym niż jest to absolutnie konieczne.

PanPeter
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mdarron
11 mins

agree  Kasia Ziolek
6 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sądy niechętnie podejmują tego typu działania


Explanation:
w przypadkach wykraczający poza konieczny zakres działań

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-03-09 00:21:16 GMT)
--------------------------------------------------

wykraczającyCH

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PanPeter: mysle, ze moze byc i tak
2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sądy niechętnie stosują się do tej procedury/ ....niechętnie postępują w myśl tej procedury ....


Explanation:
cd. ...ograniczając się do niezbędnego minimum/ lub ... nie wykraczając poza niezbędne minimum

amat
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Grading comment
DZIEKUJE

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MonikaSojka
5 hrs

agree  PanPeter: to jest lepsze
8 hrs