KudoZ home » English to Polish » Law (general)

management of offenders

Polish translation: nadzór i opieka nad sprawcami przestępstw


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:management of offenders
Polish translation:nadzór i opieka nad sprawcami przestępstw
Entered by: Grommit

15:34 Mar 10, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / criminal law
English term or phrase: management of offenders
Risk assessment and management of offenders, including released prisoners is essential to public protection.
Grommit
United Kingdom
nadzór i opieka nad sprawcami przestępstw
Explanation:
Zadne jednowyrazowe okreslenie nie przychodzi mi do glowy, chyba tak bym to przetlumaczyla.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-12 10:48:56 (GMT)
--------------------------------------------------

No wlasnie, uwazam, że nadzor i opieka dobrze oddaje wlasnie ten \"caloksztalt dzialan\"
Selected response from:

Monika Truszkowska-Pruchniewicz
Grading comment
Dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1nadzór i opieka nad sprawcami przestępstwMonika Truszkowska-Pruchniewicz
4zarządzanie przestępcami
ArturSz
4postępowanie z przestępcami
bartek
4sprawowanie kontroli nad sprawcami przestępstw
*eva*


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nadzór i opieka nad sprawcami przestępstw


Explanation:
Zadne jednowyrazowe okreslenie nie przychodzi mi do glowy, chyba tak bym to przetlumaczyla.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-12 10:48:56 (GMT)
--------------------------------------------------

No wlasnie, uwazam, że nadzor i opieka dobrze oddaje wlasnie ten \"caloksztalt dzialan\"

Monika Truszkowska-Pruchniewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dziekuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: nie może być nadzór, gdyż supervision=nadzór jest osobną kategorią
6 mins

agree  Joanna Carroll: nadzor moze byc, gdyz management w tym kontekscie nalezy rozumiec jako supervision, a wlascie caly proces kontroli, nadzorowania, itd.
3 hrs
  -> No wlasnie, dzieki :-) i do tego opieka - pomoc w powrocie do normalnego zycia

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
postępowanie z przestępcami


Explanation:
dotyczy to bowiem i tych w więzieniach, jak i tych już po odbyciu kary.

... sposób nie można przywrócić dokładnego status quo ante, zadośćuczynienie jest mniej arbitralne niż kara, jeśli chodzi o postępowanie z przestępcami. ...
sierp.tc.pl/justice.htm

... KNOWLEDGE AND SKILLS: Knowledge of correctional theory and current correctional practices in supervision and management of offenders; knowledge of policies and ...
statejobs.state.wy.us/JobSearchDetail.aspx?ID=6455

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2004-03-10 15:59:53 GMT)
--------------------------------------------------

nie może być nadzór, gdyż supervision=nadzór jest osobną kategorią
... VALUES. GOALS. Goal 1: Provide national leadership in public safety and be a model agency in the control, supervision and management of offenders. ...
www.vadoc.state.va.us/about/administration/ strategicplan.doc

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Monika Truszkowska-Pruchniewicz: prosze sprobowac przetlumaczyc cale zdanie, "postepowanie z przestepcami" jest dobre ale nie wtym kontekscie.
5 mins
  -> przestępcami - tak zostanie. Proszę przeczytać moją odpowiedź

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sprawowanie kontroli nad sprawcami przestępstw


Explanation:
sprawowanie kontroli nad sprawcami przestępstw / przestępcami

może tak?

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 74

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zarządzanie przestępcami


Explanation:
troszkę to śmiesznie brzmi, ale w tym kontekście wydaje się naturalne

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-03-10 16:05:47 GMT)
--------------------------------------------------

podejrzewam że chodzi o jakąś instytucję, która ocenia zagrożenia ze strony przestępców , oraz tych kórzy odbyli karę, prowadzi w tym celu bazy danych z informacjami na ich temat, stąd terminologia biznesowa może być to odpowiednia. Co do postępowania z przestępcami dobrze to brzmi, ale nie za bardzo mi pasuje do kontekstu.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2004-03-10 16:07:05 GMT)
--------------------------------------------------

podejrzewam że chodzi o jakąś instytucję, która ocenia zagrożenia ze strony przestępców , oraz tych kórzy odbyli karę, prowadzi w tym celu bazy danych z informacjami na ich temat, stąd terminologia biznesowa może być to odpowiednia. Co do postępowania z przestępcami dobrze to brzmi, ale nie za bardzo mi pasuje do kontekstu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 3 hrs 18 mins (2004-03-11 18:52:52 GMT)
--------------------------------------------------

skoro u nas zarządza się już zasobami ludzkimi, co jest bardzo pojemnym zwrotem, to mozna i przestępcami

ArturSz
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34